- Hitwise says Facebook Most Popular U.S. Site
- Gav skomärke reklam för miljoner
- Add some XBox to your UX
- Day 1 estimate: 120,000 iPads sold
- Foursquare Introduces New Tools for Businesses
- För några kronor kan du nu köpa Aftonbladet Plus-artiklar styckvis
- ”Det är det ganska taffliga gränssnittet som gör spelet”
- Airline Twitter promotion attracts huge crowds
- Internet up for Nobel Peace Prize
- App i pr-syfte
- Small Biz Doubles Social Media Adoption
- Skillnaden mellan Marknadsföring, PR, Reklam & Branding | Internetionalisering
- Roadmap: Make Your Corporate Websites Relevant by Integrating Facebook, Google, MySpace, LinkedIn, or Twitter
- Liten bloggskola, del 1 | Svensson
- Managing the Modern Employee’s Personal Brand
- The Steve Rubel Stream Do you blog? If so, how often and how has it changed over the last year? Do you get as many comments as before? Does it have more or less value? I am on the fence about the future of blogging. | Facebook
- ”Knappast vad han sa” – Norran
A matter of time.
Lång näsa SVT. Grattis Converse.
@evarab är på SXSW och ger spännande referat från sessionerna.
Det här kan man kalla förväntanssamhället. Extremt få har ens sett en Ipad på riktigt, eller än färre har testat den. Ändå är det extremt många som förhandsbeställt dem.
Det börjar blir mer och mer ointressant att separera det digitala och det analoga när det gäller marknadsföringen. Foursquares nya verktyg för att kunna analysera rörelser runt ens intressen som företag är onekligen ett av de första mer skarpa exemplen på hur lokaliseringstjänsterna kan vara nyttiga också för marknadsförare och företag, såväl som det faktum att den mobila webben suddar ut gränserna mellan det digitala och det fysiska.
Har inte hunnit kommentera detta men det är både rätt tänkt och feltänkt. Rätt just utifrån att man faktiskt vill kunna köpa specifika artiklar. Fel utifrån att det är rätt stört dyrt och då visar man än en gång att man inte vill förstå skillnaden mellan något digitalt som de facto bara kostar i själva innehållsproduktion och en relativt låg objektkostnad för själva den digitala logistiken kontra den ursprungliga distributionen. Det är onekligen nästan skrattretande att betala flera kronor för en artikel när en hel papperstidning faktiskt kostar 12 kronor. Liksom att de dyraste digitala versionerna kostar mycket mer än motsvarande tryckta.
Så – det är rätt väg men man lär fundera över vad man faktiskt fortfarande skickar för signaler.
Ok. Klassiskt. Nu också till Iphone. :)
Smart drag av Jetblue. Både timing och innehåll är onekligen smart. Twitter som plattform eftersom de visste vilka som startar pratet.
Tja, kan Obama få det så varför inte Internet. Frågan är väl vem som ska hämta det?
Problemet med appar är just det som artikeln visar: så många olika operativsystem. Och i den här tekniska revolutionen är det inte helt enkelt att porta som tidigare. Så – de som satsar på appar kommer att tälja guld. Ett tag. Själv tror jag fortfarande att en smart utveckling av webb-applikationer är minst lika smart och fr a mycket billigare. Vilket i sin tur innebär att man kan satsa pengarna på mycket mer innehåll.
Intressanta siffror i den här undersökningen.
Det är rätt sött det där :)
Att fimpa sin hemsida är knappast en option för fler än exempelvis Skittles och liknande hypertunga lovebrands. Men att se till att både distribuera sitt innehåll på olika plattformar och samtidigt ”hämta hem” det liksom att ge möjlighet att låta innehållet ”få fötter” är viktigt. Owyang gör en bra matris över hur det kan gå till – som vanligt stor och som han påpekar knappast möjlig att implementera fullt ut för varje företag.
Svensson kör en sociala medier-skola för vänsterfolk. Kul idé och bra att alla satsar på att förstå och implementera.
Viktiga frågor snarare för att skapa ett bra företag snarare än när det gäller personal branding.
Steve Rubel funderar över bloggandet och får en mängd svar (fast frågan är om han inte får färre än när han ställde liknande frågor på sin blogg?). Själv vet jag inte om det skulle exempelvis vara så att Twitter tagit en del tid från bloggandet mitt. Jag skulle nog snarare säga att det är en rätt markant förändrad arbetsbelastning som gjort det. Vad säger ni?
Tyvärr verkar det här med PR inte riktigt vara AllTeles starka sida? Styrelseordföranden väljer att förundrat ifrågasätta varför tidningen publicerar de saker som VDn säger om ”de där jävla kunderna”.. Det här är nästan episkt illa hanterat av ett varumärke…