- Survey: 26% of U.S. gets news via phone
- Sociala medier som bas för smutsiga kampanjer och veckans knuff-lista
- Twitter-portalen på SIS-index
- Gates for modern brands.
- "Guldägget ska bara mäta kreativitet"
- "Vi är varandras bollplank"
- Nostalgi: Noshörningen Nelson och live på nätet
- IT-drömmarna blev verklighet – trots kraschen
- Besviken bilälskande kvinna
- Sporadiska livstecken
- Så kan annonsörer dra nytta av sociala medier – Dagens Media
- Mats Odell ger riktlinjer för sociala medier
Nyheter blir mobila sakta men säkert genom utvecklingen av smartphonesegmentet från business till konsument.
Listandet av Knuffs Topp 50 är lite märkligt men det intressanta är diskussionen om framväxten av en ny moral genom sociala medier. Tråkigt dock att diskussionen idag hamnat runt negative campaigning.
Nikke skriver om SIS-index för Twitter. Jag tycker att han pinpointar det hela: alla gör det frivilligt och det är en av många möjligheter att skapa listor och möjlighet att både se ”state of the twitterville” och att utifrån det här bygga vidare segmenterade tjänster.
Mycket bra. Nuff said.
Jag tycker det är rätt. Bara man faktiskt bestämmer sig.
Coolt!
@Jocke skriver historia och med en vänlig men bestämd skrivstil @lowegrip på näsan. Det är lite vackert att läsa och den senaste tidens viktigaste historiska postning.
Kul minnesartikel. Och det är från skuggan som förändringarna kommer…
Jo. Eller så tar man det som en kul gimmick.
Pikoföretagaren bjuder in till gästbloggande från oss småföretagare. Ta chansen.
Godmorgon världen. Monitorering och sociala medier som fokusgrupp känns inte som någon nyhet för vissa av oss :)
Både bra och lite oroande. För ordet ”regler” brukar sällan vara något positivt…