- Walter Naeslund Exposed! Using Full Disclosure to Protect Your Privacy.
- Vad är det du tror att jag köper, kära mediebransch?
- "Hugo penis licker" – svensk kapten?
- Tänk att få äga ett ord
- Förnedrande jobb
- Twitter ad model finds favour with big brands
- Rise of social networking killing off loyalty to news brands
- Textbooks That Professors Can Rewrite Digitally
- "Kampanjer som roar på andras bekostnad"
- "Skit i att kommunicera – agera rätt istället"
- “The delicate art of the Local Newspaper Story”
- Marie Granlund (S): Skolor vill locka elever med gratis fjällresor och dyra prylar
- JESS3 / The State of The Internet on Vimeo
- Dokusåpasatsning banar väg för tv:s framtid
- Topeka 'renames' itself 'Google, Kansas'
- Facebook är företagens nya fokusgrupp
- Polis bloggade om hemlighållet mord
- Could Facebook be worth $1bn a year?
- Definition of Done: Undvik Twitter Beefs: Ta ett andetag. Skriv sen. | projektledning, webbstrategi
Walter diskuterar digitala fotspår och transparens med ett intressant perspektiv.
Intressant och precist av Micco.
Lite roande, och onekligen lärorikt om att faktiskt dubbelkolla saker även från Wikipedia.
De har onekligen lyckats.
hihi
Det börjar närma sig att Twitters ”renhet” ”besudlas” av reklam.
Knappast oväntat. Nyheter har gått från att vara en premiumprodukt till att handla om bulk. En sån positionsförändring onnebär att människor inte blir benägna att betala ett premiumpris. Och att leverantören är utbytbar.
Onekligen ett intressant spår när det kommer till intellectual property
Mycket bra Synnöve. UGC är inte att skapa något enklare för företagen utan att bygga på mer relation och relation kräver närvaro.
Erik missar att handling också kräver kommunikation. Annars har han rätt.
Framtiden handlar om det hyperlokala -att satsa på globala nyheter kommer vara dead end. Så att nedvärdera lokalnyheterna är dumt.
Naivitet kan vara vackert. Eller bara dumt. Att försöka att kväsa konkurrens är det senare.
Ptjaa… det är nog lite svårt för vilken papperskramare som helst att säga ”nä det där med internet är inte viktigt…”
Ok. Integration och interaktivitet men jag vet inte – det känns lite som kejsarens nya kläder eftersom man egentligen bara adderar sociala medier till rätt trista doku-format. Och att aldrig egentligen släppa kontrollen – tittarna har inte någon makt utan det enda som skapas är en mer synlig kommentering. Den riktiga kraften ligger i att faktiskt skapa reell interaktion och att släppa fram sociala medier som en del av riktigt stora evenemang. Där tycker jag att man borde se hur SVT under OS arbetade. Där kan vi snacka om en smärre revolution.
Stolligt. Men det intressanta är Googles move att installera hypersnabb fiber. Här snackar vi om att bygga upp ett världsherravälde.
Det har jag sagt i typ två år ja :)
Jag skulle säga att det här onekligen bevisar att myndigheter måste utbilda och sätta policies för hur man vill att sociala medier ska hanteras. Och ta diskussionen även när det gäller det privata användandet – men helst inte med inriktningen att förbjuda utan att ge möjligheter och kunskap.
Kan Facebook tjäna pengar? Uppenbarligen.
nästan rätt i tidslinjen men Erik Fors-Andrée har gjort en vis genomgång.