Kort från Digitalpr.se-2010/02/15

  • SAMSUNG Media 2.0 seeding by the Viral Company fails spectacularly due to deep throat.
  • Ouch. The Viral Company har kanske gjort något som möjligen fungerade för några år sedan. Nu kom det tillbaka och bet dem i svansen. Hårt. Det här är ett briljant exempel på hur det är viktigt att inte försöka att gå under radarn. Eller att försöka sig på att seeda saker utan att tänka efter.

  • Juryn för Gyllene Hästen 2010 utsedd
  • Spännande jury i år på Gyllene Hästen.

  • Please everyone? | Internetionalisering
  • Mm… ”Vår målgrupp är alla”. Yeah right.

  • Your Privacy Online: The Internet’s Greatest Bait and Switch
  • Worth reading. Jag säger inte mer – privacy-frågor är viktiga och blir viktiare ju längre vi rör oss mot att integrera våra liv och tjänster i varandra. Öppna API är fantastiska men det ger alltid möjlighet för eaves-dropping i växlarna.

  • Facebook Pulls Lexicon Analytics Tool
  • Lexicon på Facebook är borta. Självklart har de sett till att det finns en del analysverktyg för Fan pages, och implementeringen av statusradsökningen ger mycket men jag hade hoppats på ett Facebooks Analytics.

  • 5 måsten på företagssajten
  • Okej… Det här var sannerligen minsta krav på en sajt. Känns lite som ”well – sätt upp en landningssida – det räcker…” Problemet är att det här inte ger någon som helst synlighet om man inte i princip är ensam i sitt segment.

  • Malmös virtuella totalflopp
  • Väntat minst sagt. Synd ändå – i grunden gillar jag Second Life-tänket.

  • Ok. Nu blir Twitter mainstream.
  • Jag tror att det visserligen är en bit kvar. Mycket bra text om man ser att Brit faktiskt skriver ”Nu blir” i att det handlar om en ny inställning till Twitter.

    Däremot tror jag att Buzz från Google inte egentligen kommer att förflytta något – vare sig när det gäller Twitter eller Facebook: nästade diskussioner verkar oftast vara intressantast för de mest diskussionslystna vilket helt enkelt inte nödvändigtvis är mainstreamanvändarna.