- The Brand Love Misconception and Need for New Knowledge Domains
- iPad v. iPod
- Definition of Done: 12 skäl till att din organisation bör undvika sociala medier, projektledning, webbstrategi
- How the PGA Can Use Social Media to Rebuild their Brand
- Privacy 2.0
- Att twittra för ett företag
- Positioneringstjänster ritar om kartorna
- E-Readers Fall Short for News, Study Says
Mycket bra av Jonas om love brands. Det handlar inte om att varumärken bara älskas utifrån ett självhävdelsebehov utan utifrån att det blir identitetsmarkörer i sociala sammanhang – och jag tror att man kan dra det ända till att säga att det är identitetsmarkör även för en själv: att rama in sin personlighet även som individ för sin egen förståelse.
Roande insikt :)
Det är roande oroande eftersom det här är argument som man ofta möter när man pratar sociala medier: en del fortfarande mycket ofta – en del har lugnat ner sig.
Det här behövs ingen Tiger eller annan kris för att kolla in och lära sig av: varje produkt, organisation eller händelse som bygger på engagemang, intresse och vilja till att utveckla något nytt kan dra en massa nytta av att tänka på sociala medier som community-building.
Diskussionen om hur vi hanterar privacy och integritetsfrågor är ständigt närvarande och när Facebook väljer att förklara att människor vill ha öppna användarkonton visar PEWs undersökningar att användarna medan de blir mer och mer vana, och använder sociala nätverk mer och mer väljer att hantera öppenheten mer medvetet och som de skriver ”sofistikerat”.
En mycket bra och viktig text som Mattias skriver utifrån sin erfarenhet av att ha twittrat som @piratforlaget
Mycket ingående artikel om fr a Gowalla. Jag verkar inte ha så mycket att säga men kan väl säga att min ingång bygger på att positioneringstjänster är crowd sourcing där vi som konsumenter kan få hjälp att såväl hitta saker i närheten vi söker men också enkelt finna exempelvis restauranger och annat där vänner loggat in och på så sätt tycka att det är intressant. Själv har jag använt Gowalla för att hitta nya caféer och försöka kolla var kompisar finns.
Mycket intressant studie.