- Advertising: An Advocacy Ad Stirs a National Debate
- That Tebow ad
- Important skills in the digital age
- Super Bowl XLIV Ads *Spoiler Alert*
- Advertising: Pepsi Invites the Public to Do Good
- Så ska de tas: 12 chefsargument mot beröring av sociala medier
- Here Comes The Social Internet Bank!
- 58% fler sökningar hos Google på 46% större sökmarknad
- Fullt möjligt att köpa lojalitet
- Datorn och kompisar fyller ungas fritid
Mer om Focus on Familys Super Bowl-kontrovers.
Focus on Family har en win-win här. Dels får de mycket förhandsinfo runt innehållet och budskapet i sin Superbowl-film, dels vinner de personer med anti-abortåsikter eller personer med skepsis mot detta (ganska stor del av religiösa med extrinsikal tro) oavsett om reklamen sänds eller inte. Om den sänds blir det en vinst utifrån att det är den första religiösa och politiska åsiktsreklamen i SBs historia (är det väl?) och det ger människor känslan av att åsikten är den rätta. Om CBS i slutänden drar bort reklamfilmen vinner gruppen på att vara censurerad av en högljudd opposition som vill censurera det fria ordet.
Intressant tanke: att kunna filtrera är inte nödvändigtvis det viktigaste i framtiden – fortfarande är maskiner bättre på det utifrån att innehållet är öppet. Å andra sidan: hur mycket data är för mycket för att veta mest och förstå bäst?
På tal om Super Bowl och reklam: @dabitch jobbar dygnet runt just nu. Finns inget runt reklamen i samband med det eventet som hon inte har koll på.
Oavsett hur det lyckas rent nominellt så kan Pepsico räkna hem vinsten i PR. Att tacka nej till Super Bowl är också en investering.
Som vanligt vist och eftertänksamt från Garlöv Sr (@garlov).
Jag tror precis så. Och att just Facebook kan bli mainstreamanvändarens digitala id. Framförallt är det livsviktigt för att kunna genomföra en verklig revolution runt mikrobetalningar
Dumt att inte tänka att Google is your homepage…
Fredrik Wass aka @Bisonblog bloggar från Afghanistan där han är stationerad för fredsbevarande arbete. Blir ohyggligt spännande att följa.
Vet inte om det är TT som är snurriga eller undersökningen.