Kategorier
Kommenterat

Kortbloggat:Digitalpr.se-2010/01/11

  • louisgray.com: 10 Predictions for 2010 In the World of Tech
  • Han är bra krass den gode Louis. Men det ligger mycket i det han säger även om det i hans bild känns som ett rätt trist år.

  • Trådlös el – är det äntligen dags nu?
  • om det är sant är det värt ett nobelpris…

  • The 2010 Social Media Marketing Ecosystem | davefleet.com
  • Komplext beskrivet av Fleet men egentligen inget nytt. Det man kan diskutera är om inte ”earned media” är väldigt snävt definierat i det här fallet. Fr a saknas egentligen ett PR-perspektiv som en ingående del.

  • 10 Steps To Make Your Facebook Fan Page Shine | SocialMouths
  • Tio enkla och bra tips

  • This IS the Market, Stupid!
  • Inte så mycket att tillägga.

  • Här är du.
  • Mycket bra av Nina. Och jag tror det är viktigt att inse att autencitetssökandet även inom varumärken innebär att man inte längre kan falla tillbaka på att människor vill ”drömma” – utan det handlar mycket mer om att vara en person – även som varumärke. Problemet med demografi men också delvis med psykografi är att den inte tar irrationalitet med i räkningen.

  • Varannan svensk använder sociala medier
  • Jag tycker inte att siffrorna är så konstiga – att folk idag vet vad sociala medier faktiskt är gissar jag knappast är något konstigt, och att många använder dem visar ändå medlemsstorleken på Facebook. Sen är det självklart så att om man råkat plocka med e-post i frågan så är det en hel del som då tänker att det är ett socialt media (vilket det ju iofs också är).

  • Facebook's Zuckerberg Says The Age of Privacy is Over
  • Jag tror inte att det är fullt så illa som RWW vill göra det till men diskussionen är viktig: för frågan är vem som Zuckerberg valt att se som modell för framtiden – early adopters med hög transparensvilja eller vanliga personer som är oroade över att för mycket finns ute in the open om dem.

  • The False Question Of Attention Economics – /Message
  • Stowe Boyd är alltid food for thoughts. Nu tar han en annan approach på diskussionen om information overload och uppmärksamhetsbrist. Det handlar hela tiden om utveckling – och som jag ser det – också om värderingar av information. Hur ”vet vi” saker?