Kategorier
Kommenterat

Kortbloggat:Digitalpr.se-2010/01/05

  • Where Digital Marketing Is Heading in 2010 (Part 1) – Advertising Age – DigitalNext
  • Ja. Mobilitet, att se marknadsföring som viral i sin helhet och att vi fortfarande är intresserade av vår fysiska närvaro. Digital Next samlar ihop de saker som jag också har på min lista över möjligheter/utmaningar inför nästa år.

  • Politik och sociala medier. Valrörelsen 2010 startar. Del 2.
  • Brit fortsätter att skriva om valrörelsen och sociala medier

  • Blogger's Twitter Account Implicated in TSA Leak Case
  • En riktig soppa och intressant utifrån det faktum att idag är en blogg intressant att läcka material till: men en blogg är inte på samma sätt skyddad av olika lagar motsvarande media.

  • You Are Not a Gadget: A Manifesto by Jaron Lanier
  • Måste läsas. Vänder hela tanken på crowd sourcing som totalt gott på ända. Web 2.0 är inte det godaste.

  • Tusentals tjockisar stängdes av från dejtingsajt
  • Också ett sätt att göra PR. Smart stunt från Beautiful People.

  • Bloggläsare rasar mot bantningsannons
  • Det är rätt enkelt: byt plattform

  • ”Sociala medier öppnar för nya kandidater”
  • Lilith uppmärksammas i Dagens Media. Bra det!

  • Mycket sociala media på tapeten idag « politikerlilith
  • Lilith är en politiker som förstår att använda sina plattformar. Jag tror att just såna som hon: som vill komma någonstans och inte bara bevara det man redan har är de som tjänar mest på att utforska och utforma sin närvaro på sociala medier: för det är logiskt att man då faktiskt är intresserad av människor.

  • Why Twitter Will Endure – NYTimes.com
  • Det här är nog den bästa analys om Twitter jag läst på mycket länge. Det här är en riktigt skön passus: ”Like many newbies on Twitter, I vastly overestimated the importance of broadcasting on Twitter and after a while, I realized that I was not Moses and neither Twitter nor its users were wondering what I thought. Nearly a year in, I’ve come to understand that the real value of the service is listening to a wired collective voice.”
    Jag är också rätt övertygad om att Twitters öppenhet innebär att det har möjlighet att bli ett universalverktyg. Så länge inte viktigpettrar försöker att sätta ramar och regler för hur man använder det: jag är rätt less på fjanterier om ”10 sätt att förlora följare” eller ”5 sätt att bli framgångsrik på Twitter”. Det handlar om att hitta sitt sätt, sin nytta med nätverket.

  • My Venture Pad | B2C Social Media Marketing Tips To Kickoff 2010
  • 2010 kommer vi börja prata social branding på riktigt. Passar mig rätt bra :)

  • Top 10 moments in social media in 2009 | Technology | Los Angeles Times
  • Är det här verkligen de viktigaste punkterna som hänt inom sociala medier under året? Näe…

  • 10 Things a B2B Company Can Do to be Social Now | Social Media B2B
  • Jag har extremt svårt att förstå de som menar att sociala medier inte skulle vara till för B2B-marknaden. Är det någonstans man redan bygger relationer mellan säljare och kund på ett mer personligt plan så är det ju där? Och är det någonstans det handlar om förtroende och tillit så är det här där insatserna oftast är mycket högre per köptillfälle.

  • Consumer Electronics 2.0: MIT's Henry Holtzman on The Internet of Things
  • En redux-version av en RWW-artikel runt Internet of things. Jag är barnsligt förtjust i såväl tänkandet runt augmented reality som runt internet of things eftersom det är så mycket framtid. Varför ska vi nödvändigtvis vara fast i datorer? Eller ens i mobiltelefoner? Jag tvivlar på det.

  • JMW Kommunikation » Politik och sociala medier. Valrörelsen 2010 startar.
  • Brit har skrivit en lång postning utifrån SvDs artikel om politiker och sociala medier – en postning som bra sammanfattar det hon och jag redan för ett år sedan pratade med ett antal politiska partier om. Den tredelade mediekakan som hon nämner är en spännande tanke och den lär vi komma tillbaka till framöver.

  • Hoaxvertising: when a story is faked, is the ad still good? | dabitch.net
  • Bra fråga: måste reklamen ske på riktigt eller är det själva illusionen och idén som skapar bra reklam. Jag vet inte: insikten att Alfa Romeo inte gjorde det här ger mindre värde än insikten om att Audi Quattro faktiskt körde uppför hopptornet.

  • Billboard provocations to sell power of outdoor advertising
  • Utomhusreklam fungerar? Det ska en utomhusreklamkampanj visa.

  • Like Convergence, Aggregation Is Better In Theory
  • Vill man läsa allt från en person bara på ett ställe? Jag tror lifestreaming är ett uttryck för ens eget ordningssinne än för ett faktiskt behov hos användare/läsare

  • How To Let Twitter Be Your Brand's Resume With Widgets
  • Sätt Twitter även på egna sajten. Use the force Luke

  • All a-Twitter
  • Vad var störst på Twitter 2009?