- 4 ways to flaunt your brand's social media attitude – iMediaConnection.com
- 8 Obvious Reasons to why your Traffic Don’t Convert : Social Media Monetization – SEO & Social media by Jesper Åström
- Twitter Declared Most Popular English Word of 2009
- ”Det är jag som är den skyldige” – Dagens Media
- Top 10 Bing Searches of 2009 (Hint: Twitter's #2)
- Socialized Media: The Powerful Effects of Online Brand Interaction | Brian Solis – PR 2.0
- Bildts blogg blockerad i Kina
- Ljusning på reklammarknaden – DN.se
- Study: Inc. 500 CEOs Aggressively Use Social Media for Business
- Epic billboard fail
Oerhört intressanta fyra sociala mediepersonligheter. Bra genomgång även om det blir väldigt överstrukturerat. Bra dock att påpeka hur strategierna måste byggas utifrån företagets varumärkespersonlighet och möjligheter och inte utifrån en sociala mediemodell typ one size fits all.
Mycket bra genomgång av Jesper Å.
Onekligen intressant. Twitter som det vanligaste ordet året som gått. PR-flipp eller?
Erik Westerberg har fått Twitter på hjärnan :). Och Erik Hörnfeldt do the fandango. Är det något att bråka om? Nä, egentligen inte.
Förutom att det verkligen är döda kändisars sällskap så är det intressant att Twitter är den näst mest sökta termen på amerikanska Bing.
Det är inget nytt men siffrorna är högre än någonsin. Brand impact genom att skapa närvaro på sociala nätverk ligger enligt den här undersökningen på över 90 %. Berätta vilken annan marknadsföringskanal som har det – och där det bygger på att man faktiskt berättar det vidare?
Bildt är en skön lirare och onekligen en bloggare som inte kan låta bli ”jag har i alla fall lyckats hitta ett sätt att härifrån ladda upp inlägg till den”. Utrikesministern hackar sig förbi Great Firewall of China :)
Och sen business as usual? Förhoppningsvis inte.
Coola siffror minst sagt.
Via @scottmonty hittar man ett spännande exempel på hur man i USA har integrerat twitter med billboards men hur tokigt det kan bli.