- Why Facebook, Twitter on Game Consoles Miss The Point | GameLife | Wired.com
- Micro-blogging vs Mega-blogging — Matt Mullenweg
- Black Friday Boasts $595 Million in U.S. Online Holiday Spending, Up 11 Percent Versus Year Ago – comScore, Inc
- Lite reflektioner om twitter och facebook « Carina's blogg
- Farmorgun i Norrtälje: Tack alla som röstade – jag vann …
- Tiger Woods Injured In Car Accident (PHOTOS)
- Social media has impact on Black Friday for retailers and consumers – BloggingStocks
Att integrera TWitter och Facebook in-game måste vara nästa nödvändiga steg. Varför ska man inte kunna spela som sig själv, eller kunna hitta andra spelare via de vanliga plattformarna? Framtiden handlar om integration och horisontella kopplingar.
Det är inte antingen eller utan både och. Det är den viktigaste lärdomen när man börjar att använda sig av digitala plattformar. Och Matt M är stenhård believer av det.
Onlinehandeln förstärks visar siffror från den vecka som inleder den amerikanska julhandeln och kulminerar med den sk ”Black Friday”. Onlinedelen har ökat år från år och i år står själva fredagen för en ökning på 11%.
Jag tycker det här är bra reflektioner.
Grattis Farmor Gun som vann Politik-priset i Daxbloggtävlingen!
Jag kan hålla med i Scobles fundering varför Huffington Post vinner så många nya läsare. Det här känns som rapportering som är minst sagt ytlig.
Black Friday, den stora shoppingdagen på året i USA visar redan att sociala medier har en impact. Fr a handlar det om att jämföra priser och få råd av personer som man anser har högra trovärdighet än reklamen.