- Retrospect – december 1. 2009 – why every company should have a blog – Henriette Weber
- FISKEBLOGGEN.SE » FJ granskar Jämtkrafts reklamfilm om ursprungsmärkt el….
- VattenfallAB (VattenfallAB) on Twitter
- Social Media Today | Facebook isn’t always the answer – 77% of fan pages have fewer than 1,000 fans
Henriette ska skriva en bloggpostning varje dag. En julkalender. Bra idé. Lite som min tweeps som bloggar på Deepedition: man behöver projekt.
Här kan man bara säga en sak: things will come back and bite you in your a***… Tack @morpac
Är det här det nya svarta: man skaffar ett konto men tänker inte använda det och låser det. Onekligen intressant utveckling:
Uploaded with plasq’s Skitch!
Att 77 % av Facebooks fanpages har mindre än 1000 fans tycker jag än så länge inte är alarmerande. Precis som Matt Rhodes påpekar är det alltför många som ser det som en hygienfaktor – och därmed startar man den utan att ha en klar strategi bakom, avsatt engagemang och en målbild med arbetet. Facebook är störst men också svårast att arbeta med som företag – och i det fallet handlar det oerhört mycket om att faktiskt skruva till sidan åt det håll man vill vara – respektive att se till att bygga upp ett ”konsortium” av sociala medienärvaro där varje del kan stärka och skala mot de andra.