Kortbloggat på digitalpr.se-23 September 2009

  • A Social Media Strategy Checklist – ClickZ
  • Det här – och några till – är typiskt de frågor som en sociala mediestrategi tar upp när jag och Brit Stakston jobbar med såna för våra kunder. Skönt att läsa Sean Cartons postning och det är onekligen intressanta siffror som visar att sociala medier är topp-prioritering för företag inför nästa år.

  • Conversations vs Sharing. Where’s the Value?
  • Ett intressant inspel som onekligen visar på hur Twitter börjar att förändras och bli något för alla.

  • Värnpliktsrådet vill stoppa tidningen Slitz
  • Värnpliktsrådet anser sig stå moraliskt över vassarna och kräver nu att tidningen Slitz stoppas från att säljas på garnisonen i Boden. Att militärtjänstgöring handlar om att lära sig döda verkar dock inte beröra moralisterna.

  • Mindpark #001: När medierna ignorerade sin publik · Mindpark
  • Martin Jönsson bloggar igen och nu på Mindpark. Han går ut först i den satsning om bloggteamet och fr a Jocke Jardenberg snickrat på: 100 dagars bloggande om 100 viktiga händelser i det förändrade medielandskapet

  • Sociala medier för den vanliga lokalmurveln « Spektrabloggen
  • Corren-journalisten Anna Lindberg gästbloggar på Spektra om hur man som journalist kan få hjälp med saker genom sociala medier. Ett nedslag i verkligheten.