Kortbloggat på digitalpr.se-21 July 2009

  • Google Wave invite « Stefan Janson
  • En första test av Google Wave. Rörigt och ännu knappast mer än en tech preview?

  • Klisterkupp mot Västerås i natt – Västerås – www.vlt.se
  • En wildposting-kampanj har fått uppmärksamhet i Västerås. Det verkar dock som om det hela tas med ett leende från alla håll. Bloggen Telefonjacknejtack.se är antingen en rätt beige kampanjsajt eller grundad av en smärre foliehatt. Jag tror dock på det förstnämnda. Om man kollar vem som står bakom domänen så är det väldigt hemligt och endast en ”Erik Olsson” finns att få tag på. Active24 är registrar. Men självklart vore det här et sätt att bygga en kampanj för mobiltelefoni, och mot fast telefoni. Men då får man nog satsa lite mer på både SEO och SEM.

  • The Future of Search: Social Relevancy Rank
  • Sökningar måste bygga på relevans snarare än nyhet. I vissa fall i varje fall. Jag kan oroa mig för en viss överkantring mot att filtreringen sker utifrån en alltför snäv tanke igen: grunden före contextual/relevance måste vara att jag som användare har full kontroll över vilket filter jag vill använda. Annars faller nyttan snabbt om jag inte finner det jag faktiskt söker.

  • Social Media Brand Engagement Database – ENGAGEMENTdb
  • Det här är en oerhört intressant sajt… Return of engagement minst sagt…

  • brandflakesforbreakfast: sex in advertising explained
  • En postning för ERK att läsa. Jodå.

  • Facebook Slowly Taking Over the World, Now at 250 Million Users | PR2.0
  • 250 miljoner användare är mycket. Men precis som Solis säger – Facebook måste ta ansvar och även utveckla för att verkligen bli en viktig spelare på nätet i stort.

  • Ted Valentin: Direct feedback from Matt Cutts
  • Matt Cutts från Google har valt att personligen ge sig in och titta på Valentins sajter. Som Nikke påpekar så kan det bli en intressant vecka.