Kortbloggat på digitalpr.se-15 July 2009

  • Twitter's Security Meltdown
  • The wonder-kid Twitter har säkerhetsproblem och när utvecklingen går mot att företag väljer att använda Twitter för en del av sin kommunikation med sina konsumenter så blir det onekligen ett jätteproblem. Framförallt blir det ett problem om Twitter själva negligerar det och fortsätter som förut. För varför ska ett varumärke välja att satsa på Twitter om de riskerar att deras konto tas över av någon som sedan skadar varumärket?

  • Google's Microsoft Moment – Anil Dash
  • Anil Dash gör några mycket spännande iakttagelser runt Googles släpp av nyheten om Chrome OS.

  • Övervakningshetsen hotar pressfriheten | Inrikes | SvD
  • Oh så jävla bra av Mildner! Lyfter diskussionen in i en kontext som är så mycket större än Ask och Reinfeldt ens vill förstå. Läs länka!

  • European Publishers Council : press centre
  • Tidningshusen försöker att gå en galen väg när det gäller att överleva. Tycker det här nästan blir roande i sin ologiska argumentation: ”A fundamental safeguard of democratic society is a free, diverse and independent press. Without control over our intellectual property rights, the future of quality journalism is at stake and with it our ability to provide our consumers with quality and varied information, education and entertainment on the many platforms they enjoy.” Frihet är frihet så länge informationen inte är fri… (tipstack Pawlo)

  • Lättfotat beteende i Sociala Medier
  • Amen Fredrik.

  • Plats för både Almedalen och Reboot | Slumpnavigator
  • Jag är lite sen men vill ändå lägga till @slumpnavigator och hans som vanligt mycket mycket genomtänkta inlägg. Läs det för, även om jag säkert ibland kan upplevas som lite mer ”religiös” över sociala medier så håller jag med Martin.