- Microsoft Has Started the Clock Ticking on Web Office Apps « SmoothSpan Blog
- Kalla mig inte bloggare
- Google nästa företag som hoppar på Software + Services trenden ?
- Tankar om hur idéer sprids från Jerry Silfwer
- This Bank Robbery Will Be Twittered
- People are willing to pay for online video
- Easy FT on the iPhone
- The News Cycle Shortens, Ebbs and Flows
- Sponsored Tweets are Robocalls
- a new communication space
- RackSpace downtime, competitive response & lethal generosity
- Google Finds Way Into Mobile Apps (GOOG, AAPL)
- Skriva för Google – SEO-anpassat skrivande
Intressant aspekt på nyheten om att Office 2010 kommer som webbapps. Konkurrenterna må vara körda men det är tack vare dem som det händer?
Pawal vill inte kallas bloggare. Brit Stakston brukar mena att det är ungefär som att kallas ”telefonpratare”. Själv tycker jag ändå det finns en mening att prata om bloggare, men det är samtidigt problematiskt eftersom man då lätt blir inhystad i samma fålla som alla andra. Bloggarna är lika heterogena som människor i allmänhet och det finns knappast någon speciell ”bloggiska”. Schulman, som Pawal kommenterar, är ute och cyklar i allmänhet men har samtidigt öppet mål genom att välja att sätta samman alla i termen ”bloggare”. Och vad gäller de fem procenten kanske Schulman borde kolla hur många svenskar som läser kvällstidningar…
Daniel ger en intressant vinkel på Google Chrome OS vs allt det andra.
Problemet är att det sociala är viralt. Och vice versa.
Ett rån direkt i Twitter. Nu pratar vi realtidsnyheter.
Onlinevideo on demand. Säkert: när vi löser mikrobetalningarma på ett sätt som gör att de mer räddhågsna vågar lägga pengar i ett paypal eller liknande. Jag tror fortfarande på ett sätt som använder mobilen men som sömlöst är kopplat till tjänsten som körs i exempelvis datorn.
Den mobila webben består av applikationer. Hur kommer det se ut framöver? Tänker på det när jag läser @jangles text om den nya iPhoneappen från FT. De är inte först att göra det som stor tidning men det intressanta med det är att det inte handlar om gratis utan möjligheten att ge personer som prenumererar ett
mervärde. Just applikationerna ger en enklare koppling till att betala för innehåll än webben.
Myhetsflödet förändras. Och det är bara att inse att det inte går att förändra eller backa. Cornellstudien borde få WAN att fimpa sitt ACAP-initiativ och istället lägga kraften på att inspirera till att utveckla de nya affärerna för mediahusen.
Även om jag menar att telemarketing förstörts så är tanken på att intrusivt göra reklam med Twitter är idiotiskt. Ett par mycket bra metaforer i den här texten.
Ed Cotton skriver det som redan är sant: all marknadskommunikation behöver tänka in konversation i alla delar. Bara att säga att det äntligen genomsyrar även de tunga varumärkesteoretikerna.
Ett bra exempel på hur sociala medier förändrar och bör förändra hela logiken bakom marknadsföring.
Återigen är frågan – vad är det som kommer vara framtiden: applikationer som anävnder olika APIn eller webbläsaren som allt byggs runt via HTML och databaser? Vi får se.
Mycket bra genomgång av Nikke. Tänk om man själv kunde leva som han lär… jag vet ju allt det här men fasen… tid och passionen att få upp saker…