- The Increasing Velocity of Sharing Tools
- Taking a hammer to Friendfeed
- Nu dödar vi mobilen
- BLOGGDÖDEN – Nöje – Expressen.se
- Mechanics vs. intent
- Traffic and Audience Measurement – what free tools do you use?
- Jag älskar internet!
- Improve Another Blog [Day 26 – 31DBBB]
- Don't pretend to be something you're not
- 5 Marketing Ideas You Can Use Today
- Roll your own social network using WordPress
- Nordisk gerillakampanj för Norton
- Google Similar Images
- New Search Engine Duck Duck Go
- | Signerat Kjellberg |: Vad händer med Knuff.se?
- | Signerat Kjellberg |: Kapade resebolag på Twitter
”It will take 15 minutes to get your 15 minutes of fame” skriver Ayelet och det är en god analys hon gör. Frågan är dock om det verkligen handlar om 15 minuter av kändisskap eller om ”veliocity of fame” också snurrar fortare. Är det någon som bryr sig om Paul Potts idag? Eller är utbytbarheten större när det går snabbare att hitta, sprida och berätta om nya fantastiska konversationsobjekt?
Total diss av nya Friendfeed.
Som jag sagt: döda inte den här chansen också
Jag blir bara trött på journalister.
Implikationer och incitament är viktigare än plattformarna
Återkommer
En kärleksförklaring som är lätt att skriva under på och som lägger fram internet som det i grunden sociala projekt det handlar om.
Det här vore ett bra tema för en meme: help anorher blog-day
Problemet är nog snarare att Twitter är ett nytt mindset för tjänster
Mycket kort, mycket bra.
Är community grejen och är Buddypress ett hot mot Ning?
Den här gillar jag stenhårt verkligen. Bra gerilla som helt klart går hela hela vägen.
Det här är coolt.
Jösses! Det här är fullkomligt briljant!
Är Knuff på väg att tappa sitt försprång? Kanske. Problemet är nog snarare att det är vissa frågor som hela tiden tar högsta platserna genom att de bloggar som tar upp frågan har oerhört stark rankning i Larssons algoritm.
Kjellberg noterar att det är många resebolag på Twitter men att åtminstone Fritidsresor råkat ut för en kapare som gjort en liknande stunt som MahirPR gjorde härförleden.