- Twitter Quitters Ain’t Surprising – It Takes Time to Get It « I’m Not Actually a Geek
- CrownPeak gets social media hub – FierceContentManagement
- Så marknadsför du via sociala medier
- The Failure of #amazonfail
En bra postning om att Twitter faktiskt har en rätt hög inlärningskurva.
Fler och fler bygger funktioner och applikationer för att faktiskt kunna mäta ROI i slutänden. Det är nödvändigt.
Per Torberger missar väldigt lite. Det som är intressant är också synkroniciteten mellan nya medier och traditionella medier – och att detta kommer att förändra oss i grunden. Ingen kan längre säga ”men jag har ju ingenstans att säga det jag tycker”. Alla har en kanal om man väljer att använda den.
Clay Shirky skriver en eftertänksam text efter att #amazonfail visat sig vara en ren teknisk glitch. Jag håller med honom och han visar problemet som varumärken faktiskt har: att även efter att man valt att göra ”rätt” så finns frånvaron av tillit kvar. Ett motsvarande analogt exempel är alla vi som var aktiva i Shellbojkotter i samband med apartheid. Fortfarande är det få som kan tänka sig att tanka på Shell trots att apartheid för länge sedan är borta.