Kommenterat på digitalpr.se – 01 May 2009

  • Twitter Quitters Ain’t Surprising – It Takes Time to Get It « I’m Not Actually a Geek
  • En bra postning om att Twitter faktiskt har en rätt hög inlärningskurva.

  • CrownPeak gets social media hub – FierceContentManagement
  • Fler och fler bygger funktioner och applikationer för att faktiskt kunna mäta ROI i slutänden. Det är nödvändigt.

  • Så marknadsför du via sociala medier
  • Per Torberger missar väldigt lite. Det som är intressant är också synkroniciteten mellan nya medier och traditionella medier – och att detta kommer att förändra oss i grunden. Ingen kan längre säga ”men jag har ju ingenstans att säga det jag tycker”. Alla har en kanal om man väljer att använda den.

  • The Failure of #amazonfail
  • Clay Shirky skriver en eftertänksam text efter att #amazonfail visat sig vara en ren teknisk glitch. Jag håller med honom och han visar problemet som varumärken faktiskt har: att även efter att man valt att göra ”rätt” så finns frånvaron av tillit kvar. Ett motsvarande analogt exempel är alla vi som var aktiva i Shellbojkotter i samband med apartheid. Fortfarande är det få som kan tänka sig att tanka på Shell trots att apartheid för länge sedan är borta.