Kommenterat på digitalpr.se – 12 April 2009

  • The New Bebo: 50 Percent Growth in One Month
  • Bebo, som knappt nämns i Sverige, har ökat sin trafik och tillväxt. Med 50 %! AOL som äger nätverket kommer dock få vänta på att få tillbaka 850 mil dollar som de investerade.

  • Ingemarsdotter: Varför attraheras jag av sociala medier?
  • En bra postning. För fr a handlar sociala medier om att de är just sociala. Mellan personer.

  • ÄR SOCIALA MEDIA FÖR SOCIALT?
  • Maria Hansson på G.K skriver om sociala media. I grunden har hon några intressanta invändningar mot fr a tramsparens och snabbheten men det tråkiga är att hon bara verkar följa de mediamänniskor som knappast skapar värden i sociala medier. (Sen borde Geelmuyden.Kiese bygga om sin sajt: frames?!!)

  • Beware the Dangers of Selection Bias – Freek Vermeulen – HarvardBusiness.org
  • Mycket intressant artikel utifrån att vi ofta väljer att lära oss genom att välja fel saker att analysera eftersom vi gör våra val utifrån en enkel och kanske lat premiss. Vi gör valen utifrån framgång istället för att se hela bilden: statistiken bygger på vilka av de analyserade delarna som blivit framgångsrika – inte på en balanserad analys av alla delar inom ett segment.

  • Agenda PR kastar sten i eget glashus
  • Agenda PR väljer att, utan att i texten berätta om sina egna associationer, kritisera de pr-experter som uttalat sig om Wanja och AMF. Snacka om att slira ikull på eget grepp.