Kategorier
Kommenterat

Kommenterat på digitalpr.se – 07 April 2009

  • Ständigt på nätet i jobbet – Reklam & Media – E24.se
  • Ännu ett exempel på hur få som verkar använda RSS-läsare: ”resten av dagen blir det nätet. Jag går in många gånger under dagen och kollar DI, E24, SvD, DN och Aftonbladet på nätet, och jag går in på Ams på webben.”

  • Svårfångad ombytlighet – Reklam & Media – E24.se
  • Hanna Dunér missar att mikrobloggandet är mycket mer än statusmeddelanden. Bra analys av affärsmöjligheterna och tekniktänkandet men det känns som om utvecklingen glöms bort.

  • Price and Penis Size: Microsoft fails again in PC advertising campaign
  • Jag tycker Macvärldens ilska mot Microsofts nya reklamfilmer är roande – fr a i ljuset av hur hyllade ”I’m a mac”-filmerna från Apple blev. Det här visar två olika saker: att macanvändare fortfarande tenderar att vara rätt sekteristiska och att det finns ett väldigt kort minnesspann.

  • Johan Larssons nya begrepp inte nya
  • Johan Larsson försöker lansera ”respect marketing” – och det är inget annat än conversation marketing. Att prata konsumentanalyser som något nytt känns inte helt nytt heller. Skönt för honom att komma ut från Look i alla fall och sträcka på benen.

  • Skittles, för dig som vill ha lite mer mmm i livet
  • En kul genomgång av chokladreklam av Elias – fr a skönt dryg mot svensk reklam :)

  • Tusentals jobb bort från WPP
  • WPP brukar vara snabba på att sparka folk men självklart indikerar det tung tid för fr a traditionell reklam.

  • Snacka går ju, men Twittra verkar svårt för chefer | weconverse
  • Gatarski har läst tidningen Chef och det är fan sorgligt. Twitter är ett fenomen som behandlas extremt styvmoderligt av ignoranta pr-människor och okunniga journalister (eller om det är tvärtom). Tyvärr är det inget nytt: samma sak skedde under Facebook-febern, samma sak när bloggarna dök upp på agendan. Men som Gatarski påpekar: en sån här artikel hjälper knappast oss sociala medie-evangelister att övertyga om förträffligheten att faktiskt delta. Och allvarligt: som journalist för tidningen Chef är det fan totalfel att inte länka till alla de chefer på olika tidningar i landet som använder Twitter.

  • IDG reggar bloggtidning
  • Jag är skeptisk. Det är sannerligen lite bakvänt att ge ut en tidning, tryckt, om bloggar. Har de inte lärt sig något av alla andra publikationer som känns gamla när man får dem i handen?