- Zygmunt Bauman: "Konsumtionsliv" – DN.se
- Twitter: Samma aktörer på nya arenor | Kulturnyheter | SvD
- JMW Kommunikation » Blog Archive » Sociala medier behöver inte ens Internet
- Cybernormer.se – Om normbildningsprocesser i unga nätkulturer
- [WinExtra Rebranding] The Name game isn’t a game
- All these social media experts and no-one gets the Microsoft ads
- Sociala medier och kampanjtänk
- Nu har jag bloggat i ett år!
- Facebook Credits: Would You Give Cash for a Facebook Status Update?
- Why Google should want Twitter: Currency
- Online vs Print, and the Evolution of Media
- Think Twice Before Even Dreaming About Using IPRED. Or Associating With Anyone Doing It.
- Volvo Lastvagnar lockade 1.2 miljoner via ett spel.
- 3 i topp
En spännande bok från en av mina gamla favoriter från studierna inom beteendevetenskap – eftersom jag gärna använder samma icke-linjära förklaringsmodeller. Ingrid Elam saknar diskussion om motkrafterna – vilket dock säger mer om hennes inställning till konsumtion än om Baumans vetenskaplighet. Konsumism är intressant och kopplar ihop med såväl den digitala utvecklingen, utvecklingen av fragmentariserat tjänstesamhälle liksom med det som i Nextopia kallas ”förväntningssamhället”. Jag är inte säker på att det ens är matnyttigt att försöka göra en analys av det moraliska i sammanhanget, vilket Elam verkar vilja ska vara ett raster över Baumans bok utan bara konstatera att samhället utvecklats åt detta håll. Snarare bör man fråga sig: vad är motsatsen och är den önskvärd?
Rolig artikel där man endast frågar extremt anti-sociala-nätverksmänniskor om Twitter. Last breath of gammelmedia?
Brit skriver ännu mer om hur hon och jag faktiskt ser på sociala mediernas inställning till ”kampanjer”
Oerhört spännande projekt och blogg.
Lång resonerande postning om renaming
Insiktsfullt och intressant. När man foljer kritiken mot Microsofts senaste reklamfilm så är Macanvandare upprörda över att Mac dissas: verkar som man glömt att Apple själva gjort samma sak de senaste åren
Brit har hittat en gammal intervju med mig och skriver vidare om att inte tänka kampanjer när det handlar om sociala medier.
Ulf Ekman ger lite statistik om sitt bloggande. Undrar om hur hans blogg skulle utvecklas om han förstod länkekonomin bättre
Facebooks test med virtuell valuta är intressant även om själva betaidén känns ointressant. Men om ett så gigantiskt nätverk som Facebook får höjd på en virtuell valuta kan den sprida sig. Det intressanta blir sakerhetsaspekter respektive om den har kraft att faktiskt bli en global valuta på digitala fronten. Det skulle förändra en mängd förutsättningar rent nationalekonomiskt.
Intressant take på ryktet om Googles jakt på Twitter: currency.
Snart blir det fånigt av printforespråkare som vägrar se vad som håller på att hända.
Walter skriver om Ipred och hans take på varumärket är intressant.
Jag tror precis som Bergman att uppdelningen B2B och B2C snart är ett minne blott. Själv menar jag att det handlar om att vi konverserar i de nya digitala medierna. Volvocaset är inte så mycket socialt dock.
Ibland är klyschor sanna.