NSdigitalPR kommenterar – 27 March 2009

  • Drop everything else | Som i ett etui.se – kommunikation, webb & entreprenörskap
  • – Tjompa har skrivit om Skinner, min gamla läromästare. Och det är mycket viktigt – att kreativitet handlar om stop-motion och att det som intresserar är det so måste göras. Svårt att genomföra men ack så viktigt.

  • Google dumps 200 jobs in company's largest layoffs
  • – Av de tjugotusen anställda så känns 200 väldigt lite…

  • Microsoft's new ad campaign goes recessionista chic
  • – CP+B gör det igen. Cool.

  • Vilken nytta har vi sociala medier?
  • – Bra case för Dagen om sociala medier som Emanuel höll för en massa chefredaktörer på Nalen härförleden.

  • Resumé: Bengts VVS & reklam AB
  • – Ulrika är som vanligt briljant. Och så klart är det något pundhuvud som måste tycka något helt annat. Nåväl – läs hennes text: tillsammans med FB-VDns debatt så känns det ändå som om reklambranschen står inför gigantiska omvälvningar.

  • Resumé: ”Vi riskerar att gräva vår egen grav”
  • – Erik Sollenberg skriver kanske den viktigaste debattartikeln på länge: att reklambranschen själva måste förstå att visa på sin affärsnytta; att det hela handlar om att faktiskt vara viktiga för affären – inte ett sorts kreativt alibi för att göra något som man tror är viktigt att göra.