- Drop everything else | Som i ett etui.se – kommunikation, webb & entreprenörskap
- Google dumps 200 jobs in company's largest layoffs
- Microsoft's new ad campaign goes recessionista chic
- Vilken nytta har vi sociala medier?
- Resumé: Bengts VVS & reklam AB
- Resumé: ”Vi riskerar att gräva vår egen grav”
– Tjompa har skrivit om Skinner, min gamla läromästare. Och det är mycket viktigt – att kreativitet handlar om stop-motion och att det som intresserar är det so måste göras. Svårt att genomföra men ack så viktigt.
– Av de tjugotusen anställda så känns 200 väldigt lite…
– CP+B gör det igen. Cool.
– Bra case för Dagen om sociala medier som Emanuel höll för en massa chefredaktörer på Nalen härförleden.
– Ulrika är som vanligt briljant. Och så klart är det något pundhuvud som måste tycka något helt annat. Nåväl – läs hennes text: tillsammans med FB-VDns debatt så känns det ändå som om reklambranschen står inför gigantiska omvälvningar.
– Erik Sollenberg skriver kanske den viktigaste debattartikeln på länge: att reklambranschen själva måste förstå att visa på sin affärsnytta; att det hela handlar om att faktiskt vara viktiga för affären – inte ett sorts kreativt alibi för att göra något som man tror är viktigt att göra.