- PR-experterna skapar dålig PR « Media Means Nothing
- Bekvämlighet viktigast för svenska nätshoppare – IDG.se
- Twouble with Twitters // Current
- Using twitter to turn up new business
- Sladdfarmor.se – Billiga och fiffiga tillbehör till din iPhone & iPod!
- "Sociala medier inte bara för konsumentföretag" Dagens Media
- Viral Marketing – The Top 10 Viral Marketing Campaigns Of All Time
- Väntad dödsruna – DN.se
- Facebook Hockey Sticks While MySpace Languishes
- ExecTweets
- The Twitter Platform: 3 Years Old and Ready to Change the World
- Tweleted Recovers Everyone's Deleted Tweets
- 11 Ways to Lose Friends and Followers Online
- Mr Green vill köra med öppna kort – IT24
- "Mätmetoderna avgörande för mediebyråerna"
- Twitter twitter little star « Messerschmitt
- The Small Talk of All Brands
- License to stall
- Censuren ökar på Internet – och nu talar vi fakta och västvärlden | Kulturbloggen
- BBC – Newsbeat – Technology – Users criticise Facebook update
– Hyttfors skriver bra. Proaktivitet istället för reaktivitet. Inse att konversation kräver en ny PR-strategi.
– Intressant undersökning.
– mohahaha och tja… det är addictive.
– Briljant beskrivet hur Twitter kan användas som sökmotor för marknadsförare, research mm. Och underbart att någon mer ser Twitter som det där oordnade men sköna coctailpartyt.
– Jag tror inte på det men det är en kul story.
– Mycket bra postning av Anders Lundin.
– Tio bästa? Eller mest kända? Det behöver inte hänga ihop…
– Minst sagt oväntad text från papperskramare Bergstrand. Tyvärr ger han inga alternativ – har han helt enkelt gett upp alldeles?
– Myspace är en marginalspelare framöver om de inte hittar något i skjortärmen. Myspace gjorde antagligen en enkel men felaktig analys: satsade på 15-25 åringarna. För det är ju de som ”använder nätet”. Facebook har visat att det inte är sant. Att den sociala aspekten innebär att andra målgrupper kan lockas, och fås att stanna.
– Är det här det sätt som Twitter ska tjäna pengar? Well… återstår att se. Twitter kommer att delas upp, segmenteras – det är en självklarhet i en så pass snabb ström med mycket möjligheter till vitt informationsbrus.
– En mycket god översyn över det faktum att Twitter är tre år och fortfarande ungt och outvecklat. Möjligheterna kan visa sig vara oändliga. Skepsisen till Twitter ska sättas i relation till det här: ”hur ska Google tjäna pengar?”
– Med Tweleted så är Virtanens skvaller om Amelia fortfarande tillgängligt. You can’t duck and you can’t hide.
– Jag brukar vara lite less på såna här listor – de är oftare inriktade på att återposta generella och rätt ointressanta findings. Men det här är faktiskt lite bra. Tänkvärt även om jag tycker det är väl hårt draget.
– Pawlo pratar om Mr Greens sociala media-satsning och när de inte riktigt lyckades :)
– Japp. Precis. Att han sedan talar i väldigt egen sak är en annan sak :)
– asg
– En intressant frågande postning snarare än som ger några svar. Och värt att fundera över.
– Seth skriver som vanligt beskt och vasst. En tanke jag får är – varför startar ingen (nej, jag är inte säljare) en funktion som just ger bloggare hjälp att sälja in annonser och sponsorships? Visst – vi har affiliatenätverken men det här är mer mediasäljare som faktiskt skapar relevans och meningsfull nytta för såväl bloggare men också för annonsören.
– Chadie är en smula svart och vit men rent grundläggande är det ett stort problem att det finns så genomgripande förslag på att censurera innehåll på nätet.
– Facebooks nya gränssnitt och försök att lyfta upp statusmeddelandena har verkligen inte slagit helt rätt. Frågan är intressant: beror det på att Facebook är mycket mer allmänhetens, och Twitter fortfarande bygger på en ganska stark early adopter-elit? Eller kommer det nya Facebook helt enkelt förändra sina användares beteenden och därigenom bryta ny mark för mikrobloggandet generellt? Eller är det ett av de största misstag som gjorts och kommer vi därmed se en stor emigration till andra sociala nätverk som fortfarande bygger på modulära delar? Jag vet inte. Spännande tider är det i varje fall.