Kategorier
Kommenterat

Kortbloggat 6-11 januari (re:pub)

  • Share Your Fashion – TryMyFashion
    Mikrobloggandet blir nischat (det också). Try My Fashion är en nishmikroblog med inriktning på mode – fullt ut med hashtags och hela grejen.
  • Jordan utslängd från Facebook | Klick! | Nöjesbladet | Aftonbladet
    Nu måste snart Facebook inse att de vuxit sig lite större än vad deras regler satts till.
  • Blogg: SvD:s ledarredaktion | SvD
    Sanna Rayman är framåt och lyckas tvåla till moderaternas stolta uttalanden om att bli “digitala”. Vad gäller Twitter i stort så är det nu det händer i Sverige.
  • My 10 thoughts about Dagens Media’s digital site
    Media Culpa har gett några ytterligare punkter varför DIG på Dagens Media inte känns helt intressant. Jag hade missat att det var ett betalt nyhetsbrev vilket gör det ännu mer märkligt.
  • DIG Nyhetsbrev om digital marknadsföring från Dagens Media.
    Dagens Media har startat ett nyhetsbrev om digital marknadsföring. Det är ju bra men det kan ifrågasättas utifrån två punkter: a) digital marknadsföring är inget som hänger för sig själv. Det är en självklar och integrerad del av all marknadsföring. Om det förut var så att det digitala var ett komplement så är det idag grundläggande att ha en digital närvaro. b) att göra ett nyhetsbrev känns inte speciellt spännande och att inte se till att man skapat separata rss-feeds gör att det blir rätt ointressant.
  • Hellre avkopplad än uppkopplad | Debatt | Aftonbladet
    Det klassiska bakåtsträvandet. Sven Karlsson borde kanske läsa på lite hur åsikterna var när telefonen kom, eller bilen. Visst – välj att stå utanför men att försöka förklara att det ska vara facto är bara dumt. Två miljoner är fortfarande just knappa 25 %. Minoriteten kan aldrig vara det som styr en distributionskanal eller en infrastrukturell förändring.
  • Mr Green – A Casino Playground: Ett fritt Internet
    En företagsblogg som tar ställning. Bra Pawlo!
  • PR-branschens identitetskris
    En annan bild av förändringen i branschen. Jag tror dock de både har rätt – och fel. Förändringen sker; och det är fel att slänga ut alla gamla sanningar bara för de nya. Men samtidigt är den tekniska utvecklingen ett faktum och konversationsmarknadsföring helt enkelt för bra för att inte gå in i.
  • Webbransonering – en bra idé? · Mindpark
    En mycket intressant rapport från Mindpark som jag bara hunnit skumma lätt.
  • Lista över svenska Twitter-användare – Twitter på Svenska
    Selig har börjat att samla ihop en lista över svenska Twitteranvändare. Bra jobb men varför som blogg istället för en wiki?
  • Boom and Bust in the Blogosphere Free Download
    Ny bok om bloggande. Gratis.
  • How Bloggers Should Inspire Retweets
    Owyang testar att öka retweets av sin blogg samtidigt som att han håller tyst med egna tweets.
  • Att försvara sina sökresultat i sociala medier
    Nikke har gjort en gigantisk genomgång av hela Hewalaffaren och det är en jättebra lärande postning om krishantering i sociala medier