Deepedition DigitalPR [2011/02/16]

  1. How Social Media Is Killing Marketing To Women (Hazzah!)
  2. Demografin är död. Äntligen liksom…

  3. Inte kasta sten i glashus
  4. Fler som har åsikter om #kkgate (och inte är mediamänniskor)

  5. Inte kasta sten i glashus
  6. Fler som har åsikter om #kkgate (och inte är mediamänniskor)

  7. kk
  8. Världens coolaste hemliga morsa pratar om #kkgate. En som inte är mediamänniska men som är jäkligt duktig offentlig tjänsteman.

  9. Öppenhet – men bara ibland – Katrineholm – kkuriren.se
  10. Börjar inte det här likna förföljelse? Wistbacka har bestämt sig för att sänka @kommunchef.

  11. Official Video: Xbox 360 and Windows Phone 7 integration shown off
  12. Ok. Jag jobbar med Microsoft. Men det här är rätt cool ändå.

  13. The Top 50 Marketing Blogs of 2011
  14. Det mest fascinerande med den här listan är att den knappast ändrats på flera år… Det är ungefär samma bloggare som anses vara allra bäst av Carmichael och nej, det är inga som inte känns mainstream.

  15. 10 Tips for Twitter Success from a B2B Twitterer of the Year | Social Media Today
  16. Det bästa är det sista: ”Forget the numbers.Whether it’s Klout scores or your follower count, just focus on the relationships and the conversation and the rest will follow.” Jag skulle säga det själv när det gäller hur jag väljer att se på Twitter.

  17. Foursquare to Facebook Places: Insight into Check-ins
  18. Man checkar in för att hålla sig informerad? Onekligen en intressant möjlig bias – jag tror att check in-kulturen fortfarande ses som lite suspekt och om man frågar personer varför man gör det väljer man oftast det med politiskt korrekta svaret. Generellt tror jag många av de som använder lbs helt enkelt inte riktigt vet varför. Än så länge.

  19. Top Reasons Why Consumers Unsubscribe Via E-Mail, Facebook & Twitter
  20. Viktig undersökning: för företag och organisationer på Facebook handlar det om att inte posta för mycket, för lika saker. Alltså – tänk er in i er mottagare: inte i vad ni vill få ut för information.

  21. Twitter's five-year evolution from ridicule to dissidents' tool | Technology | The Observer
  22. Den här texten skulle kunna appliceras på vilket av de sociala medierna som helst. 2004 var det riktigt fett löjeväckande att blogga. Osv.
    Bra text som sätter saker i ett perspektiv.

  23. The Economics of Blogging and The Huffington Post
  24. Själva diskursen om Huff Post är ett slavskepp för volontärer som tror de ska bli kända lämnar jag därhän utan den lååånga genomgången av hur 80/20-regeln gäller även här är intressant utifrån det problem som vi har att mäta saker vi inte kan mäta back-end (och det är ändå svårt att lyckas mäta där). I det här fallet har man valt att korrelera kommentarskvanitet med poster som är betalda vs obetalda och kommer fram till att de betalda har fler kommentarer och därmed fler läsare. En ganska instabil metodik eftersom kommenterande helt enkelt bygger på lite andra aspekter än antal som läser en bloggpost.

  25. HTC Adds a Facebook Button to Two New Android Handsets
  26. En extraknapp för Facebook. På touchscreentelefoner.
    Det känns lite som om man inte riktigt fullt ut vågat inse att telefonerna är mjukvarudrivna. Samtidigt indikerar det hur starkt Facebook påverkar alla delar av samhället.

  27. Tweets Used to Undress Watch-Covered Model at Interactive Fashion Party [PICS]
  28. Well… alla sätt är bra utom de dåliga.

  29. The Netherlands lead Global Markets in Twitter.com reach
  30. jag säger som @kullin – om Sverige bara har 1%: nånstans är det något lurt i någon av undersökningarna…

  31. Reklam är nödvändigt. Trade promotion kan vara livsfarligt.
  32. Dels är jag lycklig över att Carin äntligen börjat att blogga. Dels är den här texten så bra. Kommer ihåg Ljungkvists undersökningar och att Carin dammar av dem och faktiskt – dammar dem rakt i nyllet på branschens aktörer är en gärning som är oerhört viktig.

  33. 24 hours of Mubarak – Twitter Dots
  34. Fascinerande sätt att göra en visualisering av tweets. Också fascinerande att Stockholm uppenbarligen blev en knutpunkt för twittrandet om än inte jättestor.

  35. LG Launches World's First 3D Smartphone, Verdict: Not Bad
  36. Hur många här vill ha en 3D räck upp en hand. Och hur många ser nyttan i 3D i mobilen?! På CES var det extremt mycket 3D när det gällde tv, när det handlade om spel mm. och jag förstår det inte.

  37. More Beautiful Photos
  38. Det här känns som när vaporware slutligen faktiskt blir verkligt – vet inte hur länge det pratats om ny fotoviewer på Facebook. Och det lär behövas – mängden uppladdade foton överstiger med råge mängden statusuppdateringar på plattformen. Vi börjar att utnyttja facebook som vårt fotoalbum – vilket är en beteendeförändring som är mycket mycket omvälvande och som indikerar att vi blir mer och mer vana att använda onlinetjänster för att dela med oss av våra liv – vilket i sin tur innebär att det blir lättare för oss som konsumenter att göra många fler saker online.

  39. Allt börjar med ett avslut — Being Micke Kazarnowicz
  40. En oerhört bra text. Jag gillar den stenhårt. Läs den.