- How Social Media Is Killing Marketing To Women (Hazzah!)
- Inte kasta sten i glashus
- Inte kasta sten i glashus
- kk
- Öppenhet – men bara ibland – Katrineholm – kkuriren.se
- Official Video: Xbox 360 and Windows Phone 7 integration shown off
- The Top 50 Marketing Blogs of 2011
- 10 Tips for Twitter Success from a B2B Twitterer of the Year | Social Media Today
- Foursquare to Facebook Places: Insight into Check-ins
- Top Reasons Why Consumers Unsubscribe Via E-Mail, Facebook & Twitter
- Twitter's five-year evolution from ridicule to dissidents' tool | Technology | The Observer
- The Economics of Blogging and The Huffington Post
- HTC Adds a Facebook Button to Two New Android Handsets
- Tweets Used to Undress Watch-Covered Model at Interactive Fashion Party [PICS]
- The Netherlands lead Global Markets in Twitter.com reach
- Reklam är nödvändigt. Trade promotion kan vara livsfarligt.
- 24 hours of Mubarak – Twitter Dots
- LG Launches World's First 3D Smartphone, Verdict: Not Bad
- More Beautiful Photos
- Allt börjar med ett avslut — Being Micke Kazarnowicz
Demografin är död. Äntligen liksom…
Fler som har åsikter om #kkgate (och inte är mediamänniskor)
Fler som har åsikter om #kkgate (och inte är mediamänniskor)
Världens coolaste hemliga morsa pratar om #kkgate. En som inte är mediamänniska men som är jäkligt duktig offentlig tjänsteman.
Börjar inte det här likna förföljelse? Wistbacka har bestämt sig för att sänka @kommunchef.
Ok. Jag jobbar med Microsoft. Men det här är rätt cool ändå.
Det mest fascinerande med den här listan är att den knappast ändrats på flera år… Det är ungefär samma bloggare som anses vara allra bäst av Carmichael och nej, det är inga som inte känns mainstream.
Det bästa är det sista: ”Forget the numbers.Whether it’s Klout scores or your follower count, just focus on the relationships and the conversation and the rest will follow.” Jag skulle säga det själv när det gäller hur jag väljer att se på Twitter.
Man checkar in för att hålla sig informerad? Onekligen en intressant möjlig bias – jag tror att check in-kulturen fortfarande ses som lite suspekt och om man frågar personer varför man gör det väljer man oftast det med politiskt korrekta svaret. Generellt tror jag många av de som använder lbs helt enkelt inte riktigt vet varför. Än så länge.
Viktig undersökning: för företag och organisationer på Facebook handlar det om att inte posta för mycket, för lika saker. Alltså – tänk er in i er mottagare: inte i vad ni vill få ut för information.
Den här texten skulle kunna appliceras på vilket av de sociala medierna som helst. 2004 var det riktigt fett löjeväckande att blogga. Osv.
Bra text som sätter saker i ett perspektiv.
Själva diskursen om Huff Post är ett slavskepp för volontärer som tror de ska bli kända lämnar jag därhän utan den lååånga genomgången av hur 80/20-regeln gäller även här är intressant utifrån det problem som vi har att mäta saker vi inte kan mäta back-end (och det är ändå svårt att lyckas mäta där). I det här fallet har man valt att korrelera kommentarskvanitet med poster som är betalda vs obetalda och kommer fram till att de betalda har fler kommentarer och därmed fler läsare. En ganska instabil metodik eftersom kommenterande helt enkelt bygger på lite andra aspekter än antal som läser en bloggpost.
En extraknapp för Facebook. På touchscreentelefoner.
Det känns lite som om man inte riktigt fullt ut vågat inse att telefonerna är mjukvarudrivna. Samtidigt indikerar det hur starkt Facebook påverkar alla delar av samhället.
Well… alla sätt är bra utom de dåliga.
jag säger som @kullin – om Sverige bara har 1%: nånstans är det något lurt i någon av undersökningarna…
Dels är jag lycklig över att Carin äntligen börjat att blogga. Dels är den här texten så bra. Kommer ihåg Ljungkvists undersökningar och att Carin dammar av dem och faktiskt – dammar dem rakt i nyllet på branschens aktörer är en gärning som är oerhört viktig.
Fascinerande sätt att göra en visualisering av tweets. Också fascinerande att Stockholm uppenbarligen blev en knutpunkt för twittrandet om än inte jättestor.
Hur många här vill ha en 3D räck upp en hand. Och hur många ser nyttan i 3D i mobilen?! På CES var det extremt mycket 3D när det gällde tv, när det handlade om spel mm. och jag förstår det inte.
Det här känns som när vaporware slutligen faktiskt blir verkligt – vet inte hur länge det pratats om ny fotoviewer på Facebook. Och det lär behövas – mängden uppladdade foton överstiger med råge mängden statusuppdateringar på plattformen. Vi börjar att utnyttja facebook som vårt fotoalbum – vilket är en beteendeförändring som är mycket mycket omvälvande och som indikerar att vi blir mer och mer vana att använda onlinetjänster för att dela med oss av våra liv – vilket i sin tur innebär att det blir lättare för oss som konsumenter att göra många fler saker online.
En oerhört bra text. Jag gillar den stenhårt. Läs den.