Kortbloggat 1-6 mars (re:pub)

  • Dagens Industri säljer 100-wattaren
    I grunden kan det ge en högre status för priset och genom att renodla Ägget till ren kreativitet och 100W till ren effekt får man två klart differentierade priser. Synd är att det känns lite som en återgång till tiden då reklam var någon som inte bär intressant för affärspressen.
  • Obama Team Finds It Hard to Adapt Its Web Savvy to Government
    Det har inte gått som smort. Dels stoppat av diverse regler och säkerhetsföreskrifter (IT-avdelningar gillar sånt…) och dels utifårn att de är färre. Men som Macon Phillips säger “stay tuned” för det OBama gör är revolution inom politiken – i hela världen.
  • Sanna Rayman: Tvåbarnspappor, trebarnsmorsor och konsulter
    Intressant aspekt på hur faktiskt tidningar själva drivs av PRdelar.
  • Resumé: ”Det är inte en tennisboll”
    Jag tycker det är en av de bättre logotyper som gjorts. Tjafset om pengar är ju så typisk när det kommer till design och marknadsföring. Jävla svenska idioter. Låtom oss göra allt i Arial och grå nyanser framöver för fem tusen…
  • PR 2.0: Socializing the Social Media Release with PitchEngine
    Som gammal präst kan jag känna igen den religiösa känslan när den kommer – ofta beroende på någon text skriven av en mycket engagerad person. Den här texten ger mig den känslan. Förutom att Brian Solis levererar kanske den bästa beskrivningen av styrkan hos SMR.