Sagan om den fula ankungen
Det som fortfarande saknas är ju att inse att PR inte är en enda sak. Och att vi idag får det svårare och svårare att faktiskt divergera olika delar.
PR effektivare än reklam
Själv säger jag som Laban: bra pr är bra, bra reklam är bra och om de båda korsbefruktas blir det väldigt bra.
Dagens Media
Kanske inte helt solitt tänkt från SF. Det finns lite andra saker i Medievisions undersökning än “film eller serie” …
Redaktionella chefer om mikrobloggar
Om man bortser från att Medievärlden har problem med sin header i Joomla och att det saknas en del mellanslag så är det här en intressant intervjukavalkad med redaktionschefer och deras val att använda mikrobloggar.
Emanuel Karlsten
Medievärlden porträtterar Emanuel och det gör en glad som gammal BBS-räv inom Crossnet mm
Why Sweden rules the web – Features, Gadgets & Tech – The Independent
Intressant artikel om hur Sverige ligger långt fram när det gäller webb och web 2.0. Viktigt att tänka på att det är något vi måste hålla i – och fr a att staten inser det här men inte försöker krama ihjäl det som man lyckades med “det svenska musikundret”. Snälla – låt oss slippa ministrar och annat som larvar omkring på SIME och Disruptive.
Glocut
Kul tanke som använder sig av den plats man satt som twitteranvändare.
The Great Restructuring
Wow. Jarvis har skrivit en text som kommer vara en av de viktigaste när vi ser tillbaka på den här tiden.
Will social media survive the global recession?
Man kan kalla det en dystopi men samtidigt är det knappast något konstigt att sociala medier kommer att förändras: samma sak hände 99
Nya mobilen – som gjord för Facebook
Mobila nätet på riktigt. Det tar ett tagmen det här indikerar att även privatmarknaden är färdig att ta till sig smartphones.
Guest Post: 13 Important Drivers to Developing Your Personal Brand « Personal Branding Blog – Dan Schawbel
Tja. Inget nytt men snygg sammanställning av saker som bland annat Chris Brogan redan sagt.
Aaron Greenspan: Why I Sued Google (and Won)
Spännande historia om hur Google faktiskt inte känns som ett modernt transparent företag. Har man försökt att få kontakt med support eller liknande på Google så vet man hur svårt det är – och i samband med att olika organisationer och personer plötsligt blivit avstängda från sina bloggar på Blogger utan att kunna få tag på någon att frgåa så känns onekligen livet som Google-beroende lite knivigt.
Twitter Demographics
Twitter är en intressant kanal för marknadsförare för att nå äldre early adopters. Det är en slutsats man kan dra när det gäller PEWs siffror runt Twitters demografi. Fr a är twitter trådlöst använt. Den största gruppen är ändå mainstream (även om PEW menar att det är större sannolikhet att en uppkopplad amerikan i lägre inkomsthushåll använder Twitter än i högre – 17%/10%)