- Promedias konsultpris: 245 kronor i timmen
Sjukt. Så sjukt. Ingen kan överleva på det. - Sagan om den fula ankungen
Det som fortfarande saknas är ju att inse att PR inte är en enda sak. Och att vi idag får det svårare och svårare att faktiskt divergera olika delar. - PR effektivare än reklam
Själv säger jag som Laban: bra pr är bra, bra reklam är bra och om de båda korsbefruktas blir det väldigt bra. - Dagens Media
Kanske inte helt solitt tänkt från SF. Det finns lite andra saker i Medievisions undersökning än “film eller serie” … - Resumé: Ytterligare reklambyrå i konkurs
Futurelab i konkurs. Future Design Days överlever? Ännu ett exempel på vad som kommer för traditionella byråer tyvärr.
- Redaktionella chefer om mikrobloggar
Om man bortser från att Medievärlden har problem med sin header i Joomla och att det saknas en del mellanslag så är det här en intressant intervjukavalkad med redaktionschefer och deras val att använda mikrobloggar.
- Google Trends for Websites: twitter.com, facebook.com, myspace.com, bloggy.se
Siffror ljuger sällan. Det kanske är dags att fundera över Twitters viktighet i svenska mått och inse att Facebook vuxit sig mycket starkt. - Emanuel Karlsten
Medievärlden porträtterar Emanuel och det gör en glad som gammal BBS-räv inom Crossnet mm
- Why Sweden rules the web – Features, Gadgets & Tech – The Independent
Intressant artikel om hur Sverige ligger långt fram när det gäller webb och web 2.0. Viktigt att tänka på att det är något vi måste hålla i – och fr a att staten inser det här men inte försöker krama ihjäl det som man lyckades med “det svenska musikundret”. Snälla – låt oss slippa ministrar och annat som larvar omkring på SIME och Disruptive.
- Glocut
Kul tanke som använder sig av den plats man satt som twitteranvändare. - The Great Restructuring
Wow. Jarvis har skrivit en text som kommer vara en av de viktigaste när vi ser tillbaka på den här tiden. - Stand for Something and Become Someone
En middag man hade velat vara med på - Will social media survive the global recession?
Man kan kalla det en dystopi men samtidigt är det knappast något konstigt att sociala medier kommer att förändras: samma sak hände 99 - 5 Considerations before Companies Dive into Twitterville
Ett bra tänk att göra innan varumärket slängs upp på Twitter. Och än en gång: ta hjälp att göra en social media strategi. Varför inte från mig? :)
- Twitter DON’Ts: The Dirty Dozen
En bra lista. - Nya mobilen – som gjord för Facebook
Mobila nätet på riktigt. Det tar ett tagmen det här indikerar att även privatmarknaden är färdig att ta till sig smartphones. - Guest Post: 13 Important Drivers to Developing Your Personal Brand « Personal Branding Blog – Dan Schawbel
Tja. Inget nytt men snygg sammanställning av saker som bland annat Chris Brogan redan sagt. - Aaron Greenspan: Why I Sued Google (and Won)
Spännande historia om hur Google faktiskt inte känns som ett modernt transparent företag. Har man försökt att få kontakt med support eller liknande på Google så vet man hur svårt det är – och i samband med att olika organisationer och personer plötsligt blivit avstängda från sina bloggar på Blogger utan att kunna få tag på någon att frgåa så känns onekligen livet som Google-beroende lite knivigt.
- Creating Web apps at iPhone Developer Camp | News Blog – CNET News
Apple är knappast ett “modernt” och “öppet” företag om man lyssnar på utvecklare. Och observera vem som skriver artikeln: Internetworlds Miriam Olsson - LIFT09: The future in permanent beta
En spännande och lång artikel om framtiden. All is in beta. Intressanta aspekter minst sagt. - Facebook vs. Twitter: How will you stream your world? | The Social – CNET News
Fast tittar man på användarbasen är det knappast så att FB behöver få hicka. ännu. - Twitter Demographics
Twitter är en intressant kanal för marknadsförare för att nå äldre early adopters. Det är en slutsats man kan dra när det gäller PEWs siffror runt Twitters demografi. Fr a är twitter trådlöst använt. Den största gruppen är ändå mainstream (även om PEW menar att det är större sannolikhet att en uppkopplad amerikan i lägre inkomsthushåll använder Twitter än i högre – 17%/10%)