Nästa vecka blir det några intensiva dagar när jag kommer att vara nere i Göteborg på Webbdagarna. Tre olika inslag kommer jag vara med i.
- Session på sociala mediespåret: What’s cooking 2012 eller Internet of social bits: mainstream is business och varför vi inte kan jämföra nätverk med nätverk. influens och auktoritet – helt enkelt det här med Klout och vårt behov av att göra listor. Personlig integritet kontra datadriven marknadsföring och sedan landa i det sociala jaget där vi idag ser allt från att man delar sin vikt till en utveckling av olika nischade sfärer ovanpå den sociala grafen. Allt landar (förhoppningsvis) i ett antal slutsatser. På tjugo minuter.
- Intervju runt @sweden-kontot med Maria Ziv (@mariaziv), marketing director från Visit Sweden. Vad är strategin bakom, är det den nya tidens destinationsmarknadsföring och vad tänkte de när @hejsonja skrev sina tweets och hela världen fick upp ögonen för kontot. Och varför fick inte Colbert kontot?
- Jag och @magnushoij kommer att sammanfatta läget och prata om stora frågor som Facebooks överlevnad, Apples dominans, var alla katter tagit vägen från internet. Helt enkelt saker som kommer att koka under eventet.
Självklart har jag gjort teasers för de två första punkterna:
Hoppas vi ses där! Följ annars mig på Twitter @deeped, @webbdagarna och @digitalaaffarer och självklart hashtaggen #webbdagarna.