På lördag går Vinterminglet aka SSMX igång på Waterfront i Stockholm. Jag missade det förra året (precis som jag lyckades missa det mesta roliga under 2011) så i år tar jag och kör en session för att vara säker på att faktiskt ta mig dit.
Tre år som sociala medieguru
Det är säkert en del som tycker det sticker i ögonen men efter att faktiskt påpekat för en del som menar att flera av oss skulle tagit sig de epiteten så är det ju faktiskt inte så: andra definierar dig ofta – både med avundsjuka, glädje och ironi. Det jag kommer att prata om är dock mer en personlig dragning runt att vara företagare inom en bransch som utvecklats fort, vad jag lärt mig är viktigt för att både behålla sansen men också lyckas dra ett företag framåt i en ny medievärld.
Tanken är helt enkelt att jag inte ger varken en to do-lista för alla de som idag försöker sälja in sig som experter inom sociala medier men istället mer ett antal tankar om hur sociala medier kan bygga ett företag, hur sociala medier har utvecklat sig och fr a vilken väg vi har kvar – och jag gör det utifrån mig själv och de erfarenheter jag fått efter tre år med att jobba både som föreläsare, strateg och att skapa funktionella och vettig sociala medienärvaro för företag.
Självklart kommer jag också ge tips om hur man står ut med att åka tåg :). Och säkert något mer.