- Google I/O in a Nutshell: All the News You Might Have Missed
- A new, uniting brand identity – TeliaSonera
- Weaponizing the Social Web
- Twitter launches new web app for Android and iPhone
- Facebook och den perfekta demokratin | jardenberg unedited
Den viktigaste nyheten är Android 4 och att den kommer att stoppa fragmenteringen av system. Google Music är det relativt få som tror på, Chromebook tror ännu färre på.
Det här måste jag ha missat. En ny logo, lite annorlunda typgrafi, annan färg. One brand. Tycker det ser ut som en sten jag… Inte så många som verkar noterat det: http://www.belowtheclouds.com/en/2011/05/11/telias-nya-profil/
Jag är mer fascinerad att någon är så naiv att man tror att sociala webben ska vara någon sorts frizon från sånt här…
Och där försvann en del av affären för tredjepartstillverkare. Twitter bygger saker själva runt API. Och slår undan benen på sina tidigare ambassadörer och engagerade utvecklare.
En fantastiskt text en ung student tagit fram.