- Hård kritik mot ny cookie-lag
- Palm-Jensen får toppjobb i London
- Våra roller på nätet tar oss hem till byn
- New Features: Filters, Dislike, Love Button
- Politicos worldwide feel @home with Twitter
- Äldre ointresserade av internet
- Mobile Check-in –
- Facebook Now Pays Users 10 Cents To Watch Certain Ads
- 24 Hours Live
- Så sticker du ut från bruset
- Tweeting the killing of Bin Laden
- The Hunt for an Imaginary Man
- Krönika | Fredrik Backman
- Så ska Spotify ersätta Itunes
- Vägen till tydliga och snygga diagram
Det här är ju bara dumheter. Meningslös lag som bara kommer att irritera användarna, slå undan fötterna på riktigt bra marknadsföring och sen kommer det att brytas mot mest hela tiden.
Riktigt cool. Grattis Matias!
Global village tanken all over again. Och Facebook är vår gamla kyrkbacke, twitter är stadens torg och bloggarna är stadens nöjesetablissemang där stories och drömmar berättas?
Jag har inte riktigt kommit till tals med användningen av Summify. Jag gillar idén men har i de delar jag fått inte blivit fascinerad. Det intressanta är att man verkligen skapar funktionalitet för att jag ska kunna kurera det kurerade flödet. Det är bra.
En ganska menlös uppräkning av politiker som använder Twitter iofs men kan användas som ett exempel för de svenska politiker som dividerar om twitterförbud.
Den digitala klyftan handlar minst lika mycket om ointresse och okunskap som icke-tillgång. Kanske till och med mer.
Vi checkar in där vi äter och fikar. Kanske inte så konstigt: det är en plats för att stanna upp och inte gasa på, det är något som vi gärna berättar om och dessa platser är också typiskt WTA dvs. vi berättar gärna om dem, diskuterar menyer och att gå på vissa krogar är en del av hur vi skapar vår image och vårt personliga varumärke. Check in-kulturen är en del av det: samma saker styr var vi väljer att checka in som styr hur vi beskriver vår vardag i statusuppdateringar och twitterpostningar.
Tja… varför inte? Men jag kan inte hjälpa att det känns som den gamla ”ring gratis om du lyssnar på reklam”-tjänsten all over again.
@ronnestam och @trendspanaren kör ett 24-timmars liverace. Kolla korta sammanfattningar om vad de pratade om.
”Bruskonsult” är en skön idé.
Tyvärr fungerar inte Poynterlänken i texten men det intressanta är just det virala i Twitterspridningen. Att fyra personer faktiskt startade hela vågen genom Twitter.
Kul projekt. Förstår inte riktigt målet men samtidigt är det konstens mening – att allt inte alltid behöver förstås.
Rolig och sann. Vad är det för myt om att alla pratade så oerhört mycket förut?
En mycket intressant utveckling. Om de får diverse skivbolag att ställa sig bakom det här så kan det bli riktigt hårigt. Och självklart så ger det både Apple och Google lite huvudbry inför deras eventuella lanseringar av strömmande ljud.
Bra artikel som visar på att visualiseringar inte är något helt nytt.