Kategorier
Kommenterat

Deepedition DigitalPR [2011/05/04]

  1. Press Freedom Under Fire in Europe
  2. Bra artikel. Det intressanta är dock att man inte rakt av gör en koppling mellan pressfrihet och generell yttrandefrihet. För då blir det en del saker som blir kniviga för Birgitta Ohlsson.

  3. 11 september gav oss ett hårdbevakat nät
  4. 9/11 som startskott för sociala medie-boomen? Ja, kanske – fast i SVerige var det Lunarstorm som gällde då.

  5. CLIO Awards Shortlist Innovative
  6. Noteras bör att Jung von Matt också är nominerade för Mini Getaway i Innovative-klassen.

  7. CLIO Awards Shortlist Facebook integrated
  8. Onekligen en intressant indikation hur Facebook blivit ett eget media när man väljer att göra en egen klass i CLIO för just integrerad Facebook marknadsföring

  9. CLIO Awards – interactive shortlist
  10. Noterar att F&B har ett gäng interaktiva kampanjer på korta listan. DDB Stockholm har sitt fartkameralotteri, Saatchi Saatchi Sthlm A Glass of Water och självklart är Jung von Matts Mini Getaway med. Liksom Berghs SoC Don't Tell Ashton. Det man kan notera är också att bilbranschen är framåt när det gäller interactive. (tips tack från @adland http://adland.tv/content/clio-awards-shortlist-announced)

  11. Twitter Is About To Get Bigger – Kashmir Hill – The Not-So Private Parts – Forbes
  12. ”Business Insider is calling this Twitter’s CNN moment. It seems like an apt comparison. For the last few years, Twitter has mainly been a tool for tech insiders and news junkies, just as CNN initially appealed primarily to a hard-core, but limited audience of news obsessives until the start of the Gulf War, when everyone tuned in for news on the war as it broke. It transformed the 24-hour news network into a mainstream addiction.” En ganska bra sammanfattning

  13. BIA/Kelsey: Social Media Advertising Topped $2 Billion In 2010
  14. Jag gissar att non-display kommer att öka mycket mer – men det till priset av displaymarketing

  15. Twasting av #mackmyra
  16. Att tillsammans uppleva saker kan man göra digitalt. Flera olika vinklubbar och intresserade har haft vinprovningar över Twitter. Idag måndag väljer svenska whiskymärket Mackmyra att köra en i egen regi. Kul idé!

  17. Bin Laden is dead: Twitter buzzes
  18. Twitter har sitt CNN-moment eller som Jeff Jarvis uttrycker det: ”Twitter is our Times Square on this victory day.”

  19. OpenCourt
  20. Hur kan man jobba med digitala medier i rättsjournalistik? Det här kan vara ett sätt.

  21. Bin Laden is reported dead: Will live on as scary guy in ads. | adland.tv
  22. Åsk har letat upp diverse reklamkampanjer som använder bin Laden. Onekligen idag rätt obsoleta.

  23. Smycka din profilbild på Facebook med en snygg mustasch
  24. Det går lite inflation i sk twibbons och smyckade bilder på Facebook. Mustaschkampanjen använder samma kod som Rosa Bandet verkar det som.

  25. Timeline: How News of Osama Bin Laden’s Death Unfolded on Twitter
  26. Twitter som nyhetsmedia. Men det är journalistik som driver det hela.