- Holistic SEO for the Data driven web
- Barnläkare: Så undviks ”Facebookdepression”
- 10 Tips to Improve Your SEO Using Twitter
- Facebook Revokes Unmerging Of Place And Page
- Aren’t We All Suffering From 'Facebook Depression?'
- New Illness: Facebook Depression?
- Appatyze Launches Facebook App Display Ad Network
- HootSuite adds social analytics & custom reports
- Iphone5 delayed ’till fall 2011?
- A Note to Our Readers on the Times Pay Model and the Economics of Reporting – NYTimes.com
- The Most Influential News Orgs, According to Google
- Kreativitet = lekstuga för vuxna
- Reklamöversättare
- Facebook för vuxna proffs
- Pepsi vs Coca Cola – the logo showdown
- Utsikt Från Ett Tak: Sista bloggposten
- Snabbguide till företeelser på internet
- Kampen om hashtaggen
- Facebook Unveils New Version of Questions Tool
- Kom igen – vi kan bättre!
Mycket bra artikel av @jesperastrom runt morgondagens sökningar som bygger på helt andra frågor än idag. Själv roar jag mig med att kalla SEO för Social Engine Optimization ibland – och framöver blir det mer och mer relevant eftersom, precis som Jesper påpekar, det viktiga ligger i frågorna som ställs snarare än i sökorden som sådana. Varje sökning har en anledning, och uppdraget som kommunikatör handlar om att fylla det behov som anledningen bär.
Däremot tror jag att vi än mer måste jobba med att förstå att även om innehållet är kung så är kontexten jokern: jokern som kan förändra spelets utgång eftersom den är möjlig att dynamiskt förändra värdet på.
Jag tror att det är större fara för den stora målgruppen på Facebook – 35åringar – att drabbas av depression av vad man läser i sin feed.
Skulle kunna kallas Twitter for brands 101. Inget nytt men viktiga delar. Fortfarande förstår jag inte hur såväl personer som företag kan undlåta att jobba med sina bios.
@brynte påpekade att om man slår samman en Place och en Page så ser man bara places-uppdateringar i social plugins som läggs på den egna sidan. Det är en känd bugg och nu har Facebook valt att ta bort både möjligheten att slå samman respektive att släppa lös Places från Pages.
Än en gång bevisar Facebook att det är ett lappverk av kod…
Diskussionen runt Facebook-depression är ett bra exempel på hur diskussioner i sociala medier ofta kan se ut: tolkningarna blir till nyheter. Enligt grundresearch (som har ett urval på 83 personer) så handlar det om att man pratar för mycket. I det här om att man läser allas positiva och framgångsrika uppdateringar.
Jag tror inte plattformen i sig skapar depression – det som skapar depression är snarare inställning till sin omvärld.
Problemet enligt den här undersökningen är alltså att man pratar för mycket med varandra – det är för lätt att prata om sina problem.
”The problem with these electronic tools du jour is that they allowed the girls to discuss the same problems over and over again. This caused them to get stuck obsessing over a particular emotional setback, unable to move forward.”
Displayannonseringen kommer till Facebook och jag vet inte riktigt om det är önskvärt… Relevansen är det viktigaste som finns och på Facebook behöver den vara ännu högre än något annat.
Precis som flera andra tjänster så adderar nu Hootsuite både analysdelar och rapportering. Det är bra men samtidigt problematiskt att vi mer och mer får ett ganska fragmentariserat landskap av analysverktyg och rapportsystem. Monitoreringen blir svårare och genom att alla använder olika APIer för samma tjänster blir utfallet ofta olika.
Kan det vara så illa? Min 3GS sjunger verkligen på sista versen men jag tycker Iphone 4 är ful.
Grundpremisserna för en paywall – att man har originalstoryn?
Intressant lista från Google över vilka som är de mest influensrika nyhetskällorna på Google.
Underbart är det :)
Briljant som vanligt :)
@britstakston pratar om LinkedIn.
Tänkvärt…
En blogg stänger ner sin verksamhet eftersom han upplever att bloggandet helt enkelt förhindrar honom från att få jobb. Om det är så eller inte vet vi inte men bara insikten om att man måste vara tyst för att få ett jobb är illavarslande.
Det här är en utveckling av en meme som snurrat runt på nätet. Jag tycker det här – förutom att det är oerhört kul – också är ett exempel på hur nätet många gånger fungerar. En idé föds, något exekverar den, den får spridning, och någon annan fördjupar, förändrar och utvecklar den.
Mycket bra genomgång av hur svenska partier fortfarande inte riktigt förstått sociala medier. Sorglig historia det här: inifrån och ut.
Facebook väljer att skapa sin Q&A inuti sociala grafen. Såklart.
Det är såna här saker som gör @mellstrand till en fantastisk byråledare.