- Twitter Blog: #numbers
- Mer statistik från Twittercensus
- Twittercensus
- Varumärket – ett högt värderat, ovärderat värde
- Facebook Adds Check-Ins To Events
- The social networking election begins…
- Coca-Cola Cuts Ad Spend by 6.6% and Invests More in Social Media | Social Media Today
- Varning för barn-hopp och lek ute
- Högerkolumnen är ett svart hål för innehåll
- Top 40 Free Downloadable Open Source Social Networking Software | Vivalogo Resources
- Super Sexy CPR
- Apple under fire for 'gay conversion' app
- Många beredda att betala för tidning på läsplatta
- Why Women Rule The Internet
- Bank app lets you pay bills with iPhone camera
- Internetworld på Webcoast
- Att jaga kaniner med slangbella
- Ellos satsar på social shopping
- Ad dictionary. | adland.tv
Fem år av twitter och det är stora siffror vi pratar om på relativt kort tid.
Värdet är svårt att se av de här siffrorna mer än försöket att se vad folk gör.
Uppdaterade siffror. Synd bara att de första siffrorna om 30k svenska konton sitter kvar i folks medvetanden.
Mumsigt värre. Det här är bra läsning. Och helt klart möjligt att överföra på ROI på andra delar av kommunikationen.
Briljant på min ära!
Sociala medier är i amerikansk politik en självklarhet. En del av den kommunikationsmix som krävs för att skapa engagemang, intresse och i slutänden – vinna ett val. I amerikansk politik diskuteras knappast längre ”om” utan ”hur” när det kommer till sociala medier. Ska vi hoppas på att nästa val i Sverige blir samma?
Helt klart en indikator på vart vi är på väg. (tips från @doktorspinn).
Underbar artikel och bra preso från @jansvardhagen
@axbom har gjort en intressant genomgång av hur högerspalten blir mindre och mindre synlig genom hur vi läser och ser en webbsida. Nyttig läsning.
En intressant samling av social software som de flesta känns väldigt mycket me too men den sista tycker jag ser riktigt riktigt intressant ut: semantisk sökning kommer – eller rättare sagt måste – bli en verklighet för att det ska bli möjligt att hantera olika saker.
Tja. Vad säger man. Det fungerar – det är onekligen viralt. Men det är faktiskt lite fånigt.
Det här visar baksidan med att olika app stores väljer kuratorslinjen. Vad ska man välja bort och vad väljer man inte bort?
Jag tror att approximationen 600k läsplattor är väl optimistisk…
Det här är spännande siffror. Jag tror inte att den enda förklaringen skulle vara multi-tasking, socialitet etc utan att det finns en skillnad i hur man hanterar framåt-respektive bakåtlutade medier. Kan handla om att kvinnor får lära sig tidigt att det enda sätt att synas är att vara aktiv, att tidigt lära sig att inget kommer gratis. Jag tycker det är riktigt riktigt häftigt och tycker att vår utmaning ligger i att faktiskt ta siffror som de här på allvar och effektuera utifrån dem med respekt och insikt.
Det här är en sjuk usp som seriöst får mig att fundera på att byta bank!
Jag missade #webcoast precis som jag missade #ssmx. Oerhört trist eftersom det är roligt och utvecklande. Next time.
Underbart citat: ”Att följa flödet är inte som att skjuta på sittande fågel direkt. Mer som att jaga en flock vilt rusande kaniner med slangbella.”
Social shopping har många olika perspektiv och Ellos väljer ett sätt (det är inte Groupon-aktigt utan bygger på rekommendationslogiken). @kullin går genom en del. Min enda invändning är – kanske Ellos helt enkelt valt bort digital PR medvetet. Bra? Det undrar jag – men jag tvivlar på att de faktiskt missat det.
För er som undrar: bästa tillgången för att förstå reklamprat.