Kategorier
Kommenterat

Deepedition DigitalPR [2011/03/20]

  1. Jag vill vara författare I
  2. En lite orelaterad länk i den hår kontexten men så oerhört intressant utifrån tanken om den dröm.

  3. How Pee Helps Us Understand Social Media
  4. roligt onekligen. Smart men samtidigt – måste man välja just det exemplet. Svårt att förklara seriositeten lite :)

  5. RIP Digg.
  6. En lång, något självcentrerad artikel som dock påpekar att Diggs framtid nog inte är så ljus. Det intressanta är också att läsa vidare i kommentarsfältet. Arrington som skapat TC vilar inte på hanen utan är aktiv – och synen på Digg är minst sagt olika.

  7. Svenska företag på Facebook, FB-listan
  8. Otrolig tillgång. Perfekt jobbat.

  9. Disruptive Media | Social Media in action
  10. En självklar konferens.

  11. The Dark Side of SEO | SEO | ideaLaunch
  12. Bra läsning. Om du blir uppringd av SEO-företag som börjar prata om sånt här – dra öronen åt dig.

  13. Share Bookmarklet | dev.twitter.com
  14. Twitter fortsätter att dra åt sig funktioner som vanligtvis utvecklats av tredjepartare.

  15. reklamtro.se
  16. Det här är en så udda och för mig med min bakgrund oerhört häftig insats som görs – att samla och titta på all reklam som görs runt kyrkor och tro. Är det något som är mycket känsligt i kyrkliga sammanhang så är det att säga att man gör ”reklam” för kyrkan. Svenska kyrkan har länge vägrat att kalla sina kampanjer för reklamkampanjer även om de ibland varit väldigt kängiga.

  17. Citat om varumärke, sociala medier, reklam, Internet del 1 b
  18. Kul idé!

  19. Om Delning – Delning
  20. Ett spännande initiativ som onekligen kan inspirera i digital delaktighetsfrågan.

  21. Kreativa nätverk!
  22. Bra tankar runt att tänka nytt. Det här kan appliceras på såväl vår lilla krets av experter inom sociala medier såväl som på hela branscher respektive roller: att våga möta andra än de som är ”som jag” eller som ”kan samma som jag” är en utmaning på flera plan: det utmanar mig som person och mig som roll eftersom jag alltid kommer att bli ifrågasatt, det utmanar att hitta de nätverk som man inte självklart lever i närheten och av och hitta sin plats i dem.

  23. Lynx Excite: Virtual Angels in Victoria Station | Chris Rawlinson
  24. Läcker gerillareklam onsite som bygger vidare på vad jag ändå tycker är en riktigt skön utveckling av de annars rätt cheesy Axe/Lynx-reklamfilmer som funnits. Bröderna Sjönell go big.

  25. Studio Total, the unconventional agency that does unconventional ads | adland.tv
  26. Intressant intervju som man skulle vilja ha mer av. En ytterligare pusselbit att försöka förstå Studio Total.

  27. Bildt tvingas förklara sig på Twitter
  28. Ok, @sdopping måste säga det han säger men seriöst – är folk så oerhört ömhudade som det lätt framstår? Jag måste vara extremt cynisk när jag tycker det här ändå är något att roat le åt. Det är ondskefullt att tycka att det här skulle spegla hans personlighet och att han skiter i vad som händer.

  29. Measuring Social Media: Who Has Access to the Firehose?
  30. Viktiga frågor som vi som jobbat med mätning och monitorering av sociala medier är väl medvetna om. Tyvärr är många av företagen som erbjuder sina monitoreringstjänster mycket tysta om det faktum att de bara använder APIerna och inte fullständiga firehouse-tillgången.

  31. Alex Bogusky's FearLess Revolution – FearLess Blog
  32. Det här är en blogg man lär följa.

  33. 5 Years Later, Jack Dorsey Tweets About Twitter’s Beginning
  34. Historia. Fantastisk historia. Fem år och 125 miljoner konton senare liksom.

  35. mirror.me / Niclas Strandh
  36. Det här är antagligen intressant.