- Jag vill vara författare I
- How Pee Helps Us Understand Social Media
- RIP Digg.
- Svenska företag på Facebook, FB-listan
- Disruptive Media | Social Media in action
- The Dark Side of SEO | SEO | ideaLaunch
- Share Bookmarklet | dev.twitter.com
- reklamtro.se
- Citat om varumärke, sociala medier, reklam, Internet del 1 b
- Om Delning – Delning
- Kreativa nätverk!
- Lynx Excite: Virtual Angels in Victoria Station | Chris Rawlinson
- Studio Total, the unconventional agency that does unconventional ads | adland.tv
- Bildt tvingas förklara sig på Twitter
- Measuring Social Media: Who Has Access to the Firehose?
- Alex Bogusky's FearLess Revolution – FearLess Blog
- 5 Years Later, Jack Dorsey Tweets About Twitter’s Beginning
- mirror.me / Niclas Strandh
En lite orelaterad länk i den hår kontexten men så oerhört intressant utifrån tanken om den dröm.
roligt onekligen. Smart men samtidigt – måste man välja just det exemplet. Svårt att förklara seriositeten lite :)
En lång, något självcentrerad artikel som dock påpekar att Diggs framtid nog inte är så ljus. Det intressanta är också att läsa vidare i kommentarsfältet. Arrington som skapat TC vilar inte på hanen utan är aktiv – och synen på Digg är minst sagt olika.
Otrolig tillgång. Perfekt jobbat.
En självklar konferens.
Bra läsning. Om du blir uppringd av SEO-företag som börjar prata om sånt här – dra öronen åt dig.
Twitter fortsätter att dra åt sig funktioner som vanligtvis utvecklats av tredjepartare.
Det här är en så udda och för mig med min bakgrund oerhört häftig insats som görs – att samla och titta på all reklam som görs runt kyrkor och tro. Är det något som är mycket känsligt i kyrkliga sammanhang så är det att säga att man gör ”reklam” för kyrkan. Svenska kyrkan har länge vägrat att kalla sina kampanjer för reklamkampanjer även om de ibland varit väldigt kängiga.
Kul idé!
Ett spännande initiativ som onekligen kan inspirera i digital delaktighetsfrågan.
Bra tankar runt att tänka nytt. Det här kan appliceras på såväl vår lilla krets av experter inom sociala medier såväl som på hela branscher respektive roller: att våga möta andra än de som är ”som jag” eller som ”kan samma som jag” är en utmaning på flera plan: det utmanar mig som person och mig som roll eftersom jag alltid kommer att bli ifrågasatt, det utmanar att hitta de nätverk som man inte självklart lever i närheten och av och hitta sin plats i dem.
Läcker gerillareklam onsite som bygger vidare på vad jag ändå tycker är en riktigt skön utveckling av de annars rätt cheesy Axe/Lynx-reklamfilmer som funnits. Bröderna Sjönell go big.
Intressant intervju som man skulle vilja ha mer av. En ytterligare pusselbit att försöka förstå Studio Total.
Ok, @sdopping måste säga det han säger men seriöst – är folk så oerhört ömhudade som det lätt framstår? Jag måste vara extremt cynisk när jag tycker det här ändå är något att roat le åt. Det är ondskefullt att tycka att det här skulle spegla hans personlighet och att han skiter i vad som händer.
Viktiga frågor som vi som jobbat med mätning och monitorering av sociala medier är väl medvetna om. Tyvärr är många av företagen som erbjuder sina monitoreringstjänster mycket tysta om det faktum att de bara använder APIerna och inte fullständiga firehouse-tillgången.
Det här är en blogg man lär följa.
Historia. Fantastisk historia. Fem år och 125 miljoner konton senare liksom.
Det här är antagligen intressant.