- #mssweces – portalen för Microsoft Sverige på CES
- Facebook Raises $500 Million in Funding, Now Worth $50 Billion [REPORT]
- Twitter becomes a digital melting pot
- In defence of “blood-sucking social media gurus”
- US Leads Global SocNet Usage
- Crossroads: 7 Questions that Twitter, Digg, and Others Must Answer in 2011
- Ten Crowdsourcing Trends for 2011
- 7 Ways to Fatten Your Social Media Monitoring Payback
- Varumärken för läkemedel analyserade för att förstå påverkan | Nyfiken Vital
- The Power of Twitter in Information Discovery
- Despite Facebook Dominance, Social Networks Grow More Splintered | Liz Gannes | NetworkEffect | AllThingsD
- The Retail Social Media Model
- Socialmediala journalisters sju dödssynder (Gästblogg: Malin Nävelsö) | Mindpark — Mediebloggen
Här kommer ni kunna följa våra rapporter
Facebook säkrar upp investeringar i miljardklassen på olika sätt och kan därmed växa än mer.
Latinos och afro-amerikaner använder Twitter mer än kaukasier? Intressant onekligen: finns ett antal möjliga parametrar som förklarar det.
Tyvärr kan jag känna att det här är inte helt ovanligt även inom ”bubblan” och även bland människor som rör sig i närheten.
Egentligen inget nytt mer än att siffrorna är höga – mycket höga även om vissa länder halkar lite. För oss som varit med under flera år är det här ett bevis på att vi nu verkligen är i den sociala webben.
Istället för förutsägelser – frågor.
crowdSPRING är intressant på många sätt. Problemet är möjligen att det alltid finns en sorts cap på hur crowdsourcad en design kan bli: i slutänden är det ändå ett beslut och en som gör sakerna klart.
Det är en intressant bloggpost även om man får inse att de talar i eget intresse.
Inget nytt och väldigt evangeliskt på något sätt…
Lång text runt läkemedelsvarumärken. Mycket intressant och på många sätt oerhört solid men ibland lätt förvirrande. Det intressanta i den är att vända på steken: ett varumärke blir starkt om det blir en del av populärkulturen – genom Prozac Nation blev Prozac en generisk symbol för SSRI och en speciell tid, en livsstil som både kunde förädlas och förfära. Morgondagens branding kan handla om att skapa kännedom genom att låta varumärken lanseras genom populärkultur och inte genom normal branding. Det är inget nytt men det är få som vågar satsa på det som en intial lösning.
Mycket bra kärleksförklaring till Twitter. Och en förklarad och logisk sådan. Bra läsning.
Många förutsäger att sociala nätverk kommer att fortsätta att bli nischade. Jag tycker man gör ett misstag när man jämställer ex.vis Instagrams explosionsartade utveckling med att det är ”istället” för Facebook. Instagram hade aldrig funnits om inte idén också är att kunna dela ut bilderna via såväl Facebook som Twitter. Det som är idén är att de nischade nätverk som kommer bli nyttiga bygger på att man kan välja att dela det vidare till de stora hubbarna: ens centrum för socialt nätverkande. Att sociala nätverk som är egna walled gardens skulle lyckas är jag skeptisk till. Det är försent. Att utnyttja APIerna och ge användaren möjlighet att välja att dela med sig i det stora eller inte ens alls – det är den stora möjligheten för nya tjänster.
Mycket bra strukturerat runt retail och integration mellan såväl internt som externt och analog/digital
Så jäkla bra och det är helt klart applicerbart på såväl oss konsulter som på företag som väljer att använda sociala medier som en egen megafon. Viktig läsning!