- Euro RSCG relaunches site using Twitter
- Claes de Faire ny redaktionschef på Resumé
- Comparethemeerkat.com to open pop up shop
- Kronenbourg 1664 slows down Motörhead
- Facebook Advertisers Can Glean Private Data – NYTimes.com
- Social Commerce: A First Look at the Numbers | The Future of Event Management
- Sveriges Annonsörers dokusåpa – en flopp som kan bli en flipp
- Chefen toksågar egna byrån
- Mappr Brings Check-ins to Facebook Groups
- Facebookstjärna – utan Facebook
- Från bloggkändis till företagsmagnat
- Facebook är en ny bytesekonomi: användarnytta mot individdata
- Skriv inte Pirate Bay på Facebook
- Modebloggarna som maktfaktor
- First Look: Starbucks Digital Network Is Here
- Astroturfing är inte det viktiga. Det egna agerandet är.
- Bing Brings You Jay-Z's Life 'Decoded'
- 7 av 10 vill betala för innehåll på nätet
Grey satsar på Facebook bara. Euro RSCG London satsar på Twitter. Det intressanta är möjligen att det innebär att fler skapar marknadsföringen – det öppnar upp organisationen. Det är bra att man påpekar att det gjorts en policy, det är grunden för att kunna göra något sånt här.
Jahapp. Grabbarna Grus är samlade igen alltså.
Comparethemeerkat går från klarhet till klarhet.
Inte bara Kiss som gör reklamfilmer. Det här är ett kul koncept dock – gamla låtar skrivs om av de som gjort dem och blir covers på sig själva. Mycket möjligheter för liveline både för varumärkets kampanj men också för artisterna.
Det är onekligen så att Facebook har många hål att sätta igen. Samtidigt är det här onekligen ett antal sätt som är mycket teoretiska och bökiga att använda för att få fram info av den här sorten.
Mycket intressanta siffror över hur ett eventbolag kan rakt av titta på ROI för sociala medier. Facebook rules. Big time. (via @doktorspinn)
Snygg sågning. Just nu verkar grejen för organisationer vara att göra filmer som läggs online. Och problemet blir solklart – har man inte en bärande idé så funkar det inte. Även om det är på nätet.
Skön stil :)
Facebook är fantastiskt men det här med att få saker att hänga ihop är inte alltid där. Det får tredjepartsutvecklare fixa.
Ok. Ett exempel på en fullständigt ointressant artikel vars enda anledning till att blivit skriven är att det handlar om Facebook… Vem bryr sig om huvudrollsinnehavaren i The Social Network är med på Facebook? Och att resten sen är någon halvdan rewrite…
Blondinbella är dagens motsvarighet till webb-stjärnorna för tio år sen. Då var det oftast män, idag är det kvinnor som tar över: den sociala webben skapar en helt annan plattform än dåtidens tekniska.
Diskussionen på gårdagens rätt så märkliga diskussion om att Facebook skulle vara en ny drog fick mig att komma ihåg den här postningen.
Facebook har sina egna sätt att hantera fildelning..
Intressant inslag i Blogholics.
Två perspektiv: vi behöver filter men samtidigt vill vi ha mängder av val. Generella outlets måste se till att ha något för alla. Samtidigt känns det som om Starbucks skapar AOL än en gång. Typ.
Dock – det här är en viktig indikation: vinsten ligger inte i att skapa eget material utan att vara curator, filter och pakettera annat innehåll tillsammans med sitt eget och sina egna erbjudanden.
Problemet är att när alla gör det får vi ett antal innehållstjänster som därmed förminskar bredden: om alla blir filter men inte skapar innehåll blir filtreringen mindre värdefulla igen.
Bra av Brit. Man blir liksom lite trött på journalister som ännu inte ens brytt sig i att lyssna.
Check in-kultur. Det digitala och det analoga smälter samman, konvergerar. Jepp – det här är coolt och faktiskt en indikator till.
Visst är det så – det här är inga nya revolutionerande siffror. Problemet är att vilja och göra är två vitt skilda saker. Det intressanta är att se om människor verkligen kommer att betala för innehåll nu när diverse paywalls sätts upp. Att man betalar för musik och appar – det handlar ofta om att tjänsterna förenklar så mycket att värdet finns. Att betala för nyheter som finns gratis på andra ställen, när man väl sitter där: blir en hard sell