- Om du inte på Facebook, kan du då lära ut hur Facebook fungerar?
- Blogarazzi-bummer, Paris
- Iron Maiden rocker becomes marketing director
- Japan's newspapers facing a crisis
- Future of Journalism as Seen Through Computer Science – NYTimes.com
- Facebook Lets You Mark Friend Requests with “Not Now,” then Decide on Them Later
- jardenberg kommenterar – 18 Sep, 2010 #jjk
- put your money where your marketing mouth is- levi's
- En plågsam och pinsam digital valrörelse
- Det blev ett Facebookval. Valrörelsen 2010.
- My Mom’s on Facebook? / Flowtown (@flowtown)
- Grey Stockholm moves their entire site to Facebook
- Twittrare som retar polisen inför rätta
- Foursquare: Where Are Location Sites Taking Us? – TIME
- Allra sista siffrorna före valet
- Facebook and Microsoft in Talks About Expanding Search Relationship | Kara Swisher | BoomTown | AllThingsD
- Nätet viktigare än någonsin i årets valrörelse
- Social Media Management 101 – Cardinal Roles, Management Roles, and basic Social Business organizational structure – Part 1
Mycket bra perspektiv på min ständiga avslutning: try it, live it.
Kul exempel på hur illa det kan gå om man lever transparent :)
Det här är lite cool.
Även de japanska tidningarna känner nu av den nya medievärlden.
Hack the news på ett nytt sätt.
Ett nytt koncept för att besvara vänförfrågningar på Facebook. Jag själv har aldrig egentligen haft något problem med att säga nej men uppenbarligen har andra det.
Det första tipsets kommentar känner jag igen mig i. Det hander inget just nu. Eller fel – det händer en massa saker. I Dalarna. I mitt liv. Men när det gäller nyhetsfronten så loopar det. Kanske inte så konstigt: det är dags att implementera det vi evangeliserat. Det är nu det händer. Det är nu vi ska walk the talk. Vilka blir kvar? Vilka visar sig inte kunna överföra teorin till praktik? Vi får se.
Lärdom: att göra gott låter tala om sig. Länge.
Emanuel gör en uppgörelse med vad han ser som ett misslyckande. Inte för sociala medier utan för partierna. Jag håller med honom.
Brit Stakston har sammanfattat inte bara ett val utan också sitt jättearbete under våren med att beskriva sociala medier och politik. Läs det.
Mormor också
Alla har kommenterat det här men problemet är att det känns ointressant: bra gör det om ni tror på det. Sociala medier har inte något självklart facit.
Kan tyckas som en ointressant nyhet men det är lite skrämmande att Sydafrika inte ännu kommit längre och samtidigt: när kommer svenska myndigheter att börja lagföra personer som utnyttjar medier på ett sätt som inte man gillar?
Check in-kulturen handlar om rekommendationer, det handlar om att vi går från en punkt där företag och organisationer pratade om sig själva och konsumenten kunde utifrån det ta ett beslut till en punkt där konsumenterna pratar med varandra om varumärken, produkter etc – och tar besluten utifrån detta.
Den här översikten säger två saker: att opinionsmätningar är helt värdelösa som facit och att det kommer att bli en riktig rysare inatt.
Onekligen intressant om Facebook och Bing börjar att samarbeta. Logiskt då Google väljer att gå head to head med Facebook liksom att Bing (i USA) valt att arbeta med konceptet ”the decision machine”.
Det här är min upplevelse också. Fler personer vågar diskutera politik, fler vågar säga vad de står för. Att partierna misslyckats innebär inte att sociala medier misslyckats som politisk arena.
En måste-läsning och fortsätt sedan med http://thebrandbuilder.wordpress.com/2010/09/15/social-media-managemen