- How To Create A Facebook Page Reveal Tab
- Sladden ur?
- Social media advertising: A second take
- Nearly Three-Quarters of Marketers Have Social Strategy – eMarketer
- Check-in bonanza? It could be just around the corner | SMI
- Välkommen till (nya) Kupolen!
- Official Google Reader Blog: A welcome and a look back
- Twitter Blog: A Better Twitter
- Emanuel Álvarez» Blog Archive » Bloggotyperna
- Sociala medier » Kan läkare och patienter vara vänner på Facebook?
- Företag missar väggen på Facebook
- Condé Nast heralds iPads as a 'significant shift' for digital
- Advertisers protest after Google changes European keyword policy
- Nonlinear strategy
Bra tips.
Intressant. Själv valde jag bort Twitter några dagar och det har delvis förändrat mitt sätt att använda tjänsten.
Rekommendationer. Reklamen måste bli social. Enkelt. Och så svårt att förstå för många marknadsförare.
Det händer nu. Amerikanska företag arbetar snabbt med strategier och nu sker implementeringen. I Sverige har vi fortfarande få företag som har färdiga sociala mediestrategier. Men det håller på att hända. Min viktigaste punkt är också att en strategi för sociala medier måste vara integrerad med övrig kommunikationsstrategi.
Jag tycker det saknas en mängd parametrar för att faktiskt kunna jämföra på det här sättet. Det viktigaste är att utan Facebook och Twitter hade inte Foursquare ens haft en handfull användare. Varför? För att Foursquare (och Gowalla och andra liknande tjänster med Facebook Places som en sorts slutgiltig punkt) handlar om att Facebook och Twitter krattat manegen, gjort användaren van att uppdatera, vara mer personlig och integrera ett nytt beteende. Genom smartphones med GPS och apputvecklingen skapas sedan förutsättningar för att det analoga och det digitala smälter samman och vi väljer att berätta även ”var” vi gör ”vad” och ”när”.
Nu kommer det. Jag hade äran att jobba med mediestrategin tillsammans med min gamla byrå för Kupolen. Nu implementeras en del av grejerna.
Roande att se siffrorna som motsäger att RSS-läsandet håller på att dö. Bloglines var en dålig tjänst. Därför dog den.
Twitter blir mindre av vad Twitter var och mer och mer fullastad av funktioner. Jag blir skeptisk eftersom Twitters storhet har legat i att vara snabb, med öppet API. Ju mer saker som blir native i Twitter desto mer likt blir det Facebook – och frågan är om det faktiskt kommer funka. Ju mer lika tjanster blir desto större är chansen att användare väljer bort någon av tjänsterna.
Via @Jocke hittar jag den här roande postningen.
Mycket intressant artikel och @kullin gör ett bra jobb att ge tips för hur man kan hantera situationen. Jag ser samma problematik med många olika roller där det finns olika känsliga beroendeställningar.
Som @ddesk påpekar så är det ett problem men som han också påpekar har relativt få personer speciellt många fler kontakter vilket gör att det hela inte nödvändigtvis som ett så stort och allvarligt problem. Ännu. Det visar dock att Facebook har en minst sagt splittrad strategi när det gäller sina olika delar: individer vs företag. Kanske en vinnande strategi att hålla företagen tillbaka men problemet är att företagen måste få ut sina investeringar på Facebook.
Ipads räddningen för magasinen? Kanske. Jag tittar genom en massa av de magasin som nu finns tillgängliga och de flesta känns som pdf-er av de vanliga trycksakerna…
Google väljer att släppa varumärkesnära sökord fritt vilket onekligen skapar frågor om vad Google siktar på.
Food for thoughts. Ett ramverk istället för en målcentrerad strategi. Extremt utmanande att tänka sig. Extremt nyttigt och – kanske effektivt som fan.