- the post-geographic world
- Hur arbetar PR-konsulter….?
- VD slutar blogga: ”Högsta chefen bör inte blogga”
- Säljare – Sluta ignorera online!
- "Sociala medier vänder upp och ner på ditt företag"
- Dags att anpassa till Ipad
- Ingen blir så trött på din sajt som du
- Don't Tell the Creative Department, but Software Can Produce Ads, Too – NYTimes.com
- En miljon ringde via Gmail
- Colombia's Facebook Hit List: Drug Gangs 2.0 – TIME
- I natt tog någon över Carl Bildts Facebook-profil
- Stämning mot Silicon Valley-giganter
- Creativebrief creates digital access to media and sports rights owners
- SD visar sitt rätta tryne
- Rants & Raves from the chair of the Club Captain, RESPECT.
- The Piratebay har stulit 382 biljoner dollar från skivbolagen!
- Call phones from Gmail
Amen. Målgrupper driva inte längre av grundläggande geografisk demografi utan av vem man är, vilka värderingar man äger, vilken ens sociala graf är – inte var man bor. Det geografiska blir mest intressant i realtis: var är du. För samtidigt som den grundläggande geografiska parametern i demografin försvinner så smälter det digitala och fysiska samman, vilket gör att varumärket måste hantera det som en gemensam verklighet – inte somtvå separata delar.
Kul idé och viktig. Jag som reklamare har lärt mig oerhört mycket med att jobba med Björn och de andra pr-smartskallarna på JMW och jag är övertygad om att om vinska kunna skapa bra integrerad marknadskommunikation och ett bra ROI för kunden så må vi se till att skapa brand tag teams och möten där specialiteterna hittar samma väg framåt.
Jag fick reda på Stephans val att sluta blogga och jag håller med Fredrik i det han skriver.
Sen har många års bloggande lärt mig att det är dumt att säga ”nu slutar jag” eller göra en stor sak av omman faktiskt slutar. Livet och verkligheten förändras ständigt.
Mycket bra av @stenbeck. Dagens viktiga läsning. Vi kan aldrig utnyttja sociala mediers fulla potential om inte bottom line är säljet.
Stefan har några intressanta punkter men samtidigt så är frågan: är det verkligen så? Jag tror att företagande handlar om många fler parametrar än bara kommunikation och att förändringen kommer att ta längre tid och påverkas av sociala medier men inte drivas av dem.
Jag tror det är mycket viktigare att anpassa sidor till smartphones. Där ligger det stora framtidsintresset.
Mycket bra notering från den ödmjuke och kunnige Wackå.
Jag tror snarare att det här kan vara en hjälp i briefarbete. För det exempel som visas är knappast speciellt fantastiskt – tillhör lägre skalan av dåligt exekverad reklam.
Nyhetens behag eller kommer Google att totalt slå ut Skype?
Jag hade kunnat förvänta mig en sån här rubrik i Sverige men att amerikanska medier fortfarande verkar hantera Facebook och sociala medier som något annat än en ny kanal för att skapa informationsflöde även för kriminella överraskade mig.
Det allvarliga ligger i att det är Carl Bildts personliga profil som tagits över. Facebooks viktigaste fråga är säkerheten: inloggningen måste bli säkrare då fler och fler av oss anväwnder Facebook på flera plattformar, skapar en hubb för vår identitet. I samband med att vi både kan nyttja Facebook som vår online-plånbok och när vi börjar visa var vi finns rent fysiskt så måste säkerheten bli starkare.
Det här är antingen ett bevis på att Allen blivit galen eller att det gamla patentsättet gått sönder.
Creativebrief är ett spännande projekt som bygger nya möjligheter för en ny bransch.
Så sant.
Bra rutet!
Det här är onekligen fascinerande siffror.
Google fortsätter att bygga Gmail som en kommunikationshubb. Nu är det dags att jaga Skype genom att erbjuda användare att ringa direkt från Gmail.