- Kinas soldater förbjuds att blogga
- Märklig definition av tillgänglighet
- Ekologiska snapsar till Midsommar
- How Not to be Annoying on Twitter and Facebook
- Att tänka på vid Facebook-tävlingar
- Sociala medier handlar inte om pengar – är det därför företagen inte fattar? « Same Same But Different
- Grand Prix till DDB – Dagens Media
- Start With a Social Media Policy
- Öga mot öga på Facebook
- SSRN-How Different are Young Adults from Older Adults When it Comes to Information Privacy Attitudes and Policies? by Chris Hoofnagle, Jennifer King, Su Li, Joseph Turow
- LEWIS PR launches free platform for Twitter sentiment monitoring and analysis | LEWIS PR
- Dags för SVT att leva upp till Public Service-uppdraget
Kommer det att fungera? Knappast.
Jocke fortsätter att försöka få SVT att förstå själva grundfrågan om öppenhet, tillgänglighet men det verkar sannerligen vara en strid mot väderkvarnar.
Ok. Jag och JMW hade ett par fingrar med i spelet när Saltå-bloggen startade men sedan är det Johan och Lena som sett till att skapa innehåll och de gör det med den äran. Det här är ett briljant exempel på en bra bloggpostning: det handlar inte om Saltå men det bygger deras varumärke eftersom det handlar om ekologiskt tänkande. Och Johan ger en historisk överblick, en åsikt och en personlig touch.
Ibland blir man lite tårögd av lycka :)
Märklig postning – jag tycker Erin Everhart dels faller på att hon inte noterar att Utahs överåklagare faktiskt använde Twitter som många andra – bara det att det handlade om något som upprör många: vad var det för skillnad på att berätta om detta på Twitter kontra att göra det i en tidning eller en radiointervju. Sen är det det vanliga strukturgnällandet: si och så får man inte göra… Släpp det där. Låt folk vara som de vill: om man ogillar någons sätt att vara så avföljer man dem.
Bra början men som Welin skriver: det är oerhört invecklade regleringar. I slutänden är det också så att man kan fråga om lov hos Facebook…
Förutom att Facebook visar sig inte ha speciellt svårt att tjäna pengar så är det en riktigt bra text.
Rolighetsteorin är bra. Grattis DDB!
via @drspinn hittar jag den här artikeln som är mycket matnyttig för att grundlägga en sociala mediepolicy. Eller om man ska vara riktigt ärlig: en kommunikationspolicy…
Har det verkligen blivit en hygienfaktor? Tycker nog att Ymer Reklambyrå gör det väl lätt för sig
Unga är inte mindre benägna att fundera över personlig integritet online än äldre enligt den här undersökningen.
Fler och fler verktyg för att monitorera twitter.
Jag håller med @jocke. Det är märkligt att SVT väljer en minst sagt propreritär linje när det gäller sina produktioner.