- Är TT spam?
- Google vs Social Media
- Digital status
- The Savanna Principle
- Social Media Success Won’t Fix a Broken Sales Funnel
- Social Media Club Umeå – nu lämnar vi över stafettpinnen!
- Woman Follows Google Maps “Walking” Directions, Gets Hit, Sues
- Facebook har flest besök i världen
- Google Confirms “Mayday” Update Impacts Long Tail Traffic
- A New Subway Map for New York
- Första biljettsläppet klart – alla hann inte boka: briljant Hitlermeme
- Han är Comhems röst på Twitter
- Japanese clothing brand trending on Twitter
- Användarna rasar efter ny säkerhetsmiss
- Twitter-hån mot BP
- Facebook – inte så hemlig som du tror
- Nöjesbladet listar de roligaste kändistwittrarna
- Zuckerberg Speaks! New Privacy Settings Coming to Facebook (But no Rollbacks)
- Social Media Lies Are Good For Business
- Resumé: Blomquist besegrar stormästaren Goss
Katching!
Jag tycker nog inte att det snackas för lite om Google – däremot snackas det för lite om att nätet idag är ett riktigt ekosystem: sociala medier skapar innehåll som Google strukturerar. Tyvärr tycker jag att Google borde satsa på just det: filtrering och struktur är framtidens viktigaste behovstillfredsställelser.
Judith är alltid bra på att känna av pulsen. Däremot kan jag känna att trendwatching de senaste åren blivit lite som gammelmedia – gårdagens trender. Statussphere är intressant som koncept – fr a att det handlar om informationsbitar som varken är vid behovs-information per se eller generell information utan någonstans mittemellan.
Via @eliasbetinakis hittar jag den här spännande artikeln som visar på en princip som kan förklara sociala mediernas nytta för oss som individer: att vi känner samma sociala lycka även om vi skapar relationer även med persona som ”inte finns” liksom att människor tenderar att hellre välja att bli socialt inkluderade även om man förlorar pengar på det.
Fr a: sociala medier är inget som enkelt adderas till ett gammalt system. Sälj är grunden, konverteringar måste mätas – frågan är mer: hur mäter man konverteringar från ett annat håll.
Nån sociala medie-människa som vill ta över Social Media Club Umeå? Gör det. Att mötas handlar inte om antingen eller utan att skapa ett flöde av socialt utbyte oavsett om det är fysiska eller digitala möten.
Det intressanta här ligger ju i det faktum att vi skapar mer och mer tilltro till det tekniska och just som påpekas: sunt förnuft får ibland ge vika för att det finns en karta att följa.
Ingen kommentar.
Google tweakar och påverkar stora sajtstrukturer. Det här är onekligen något för många att läsa (och försöka förstå :))
Jag är inte ensam att fascineras av tunnelbanekartor. NYC tunnelbana är stor, invecklad och det här är sannerligen porr för såväl typografer, designers och urban sociologer.
oh jävlar vad briljant!!!!!!
Industribolaget minsann. Garlöv den gamle bör vara stolt.
Smart eller idiotiskt?
Eh… Det här är ju ingen säkerhetsmiss. Om journos är så här okunniga om nätet – hur är det då i andra frågor.
Det tog ett tag för gammelmedia att vakna igen…
God morgon. Funnits i ett halvår.
And here we go again
I grunden håller jag med om att Facebook missat att skapa ett enkelt sätt att skydda sin personliga integritet men samtidigt är det lite underligt att många kritiker skjuter in sig på vad Facebook ”sa innan”. Det stora tilloppet av användare har skett efter att Facebook börjat att öppna upp – inte innan. Frågan är också i grunden hur mycket man verkligen kan informera för att alla ska känna sig informerade.
Intressant tanke från Tac Anderson. Alla ljuger. Lite.
Oj! Grattis Janne och ni andra!