- Sveriges annonsörer: Journalister har inte ensamrätt på det fria ordet
- The Digitization of Research And Measurement In Public Relations
- Smygstarta midsommar i Palladium
- Facebook users consider quitting, Zuckerberg responds – Social Marketing – BizReport
- The Digitization of Research And Measurement In Public Relations
- Facebook Privacy Issues – The Irony
- Foresight Method – A Primer on Scenario Planning
- Web Users Receive 1.1T Display Ads
- Celebrity Scandals Have Low Brand Impact
- UK Social Networking More than Doubles
- Teens, Texting, and Social Isolation
- Tell-All Generation Learns to Keep Things Offline
- Selfridges: the impact of a transactional website
- Tung bloggfrukost 8 juli
- Social Networks Capitalize on Facebook Privacy Fears
- A Site Collects Complaints About Media
- Sociala medier gör att man träffas mer
- 100 Thoughts on Social Media
- Arbeidsgivere fortviler over Googles «Pac-Man»-feiring
Bra rutet.
Lång bra artikel om mätning.
Varför inte? :)
Zuckerberg svarar och Bizreport är rejäla nog att faktiskt påpeka det faktum att Sophosrapporten inte handlar om att folk kommer att hoppa av Facebook i drivor utan att det handlar om att de funderar på det. Att Matt Cutts hoppar av är roande i sig eftersom Google knappast är så oerhört öppna och privacy-älskande.
Lång bra artikel om mätning.
Om det är för invecklat att välja väljer man något annat. Kan vara så att den ökade komplexiteten i Facebook är en större fara än personlig integritet.
Scenarion är matnyttiga även om man inte behöver arbeta med fullt lika stora projekt som det här beskriver
Banner-blindness får sin förklaring.
Onekligen intressanta siffror i ljuset av Tiger Woods och andra skandaler. Om nu inte impact och perception skadas av skandaler: blir då stjärnor som får sparken helt enkelt moraliskt dömda av sina sponsorer?
Internet blir socialt.
Som jag skrev på Deepedition igår: sociala kommunikationsformer minskar inte fysisk interaktion: däremot väljer man dem man har värderingar gemensamt med – inte som geografiskt är närmast.
Unga är mer medvetna om vad de faktiskt visar upp på nätet. Och kanske ska tilläggas att om någon ändå upplever det som privat så beror det på att vi har olika tolkningsramar.
Intressant analys av hur möjligheten att shoppa ökar tiden som användare vistas på webbplatsen. En intressant fundering är om möjligheten att handla via webbplatsen förändrat konverteringen i de fysiska butikerna.
Ett måste på Almedalen.
Den enes bröd… Men frågan är om någon egentligen kan rucka på Facebook.
Nu får också journalistiken sökarljuset på sig.
Gjorde en liten notering över det där att folk gärna fortfarande babblar om att internet kan isolera människor från varandra…
Det ger alltid en ny dimension att läsa ”självklarheterna” på nya sätt. Valerias 100 tankar om sociala medier är inga nyheter men samlade i en sån lista blir det en återblick, en insikt och en ny möjlighet.
Wired och andra stora tidningar gnäller över PacMan-doodlen hos Google. Statistiker orerar om en nedgång i produktiviteten på 50%. Och på några ställen har man bestämt sig för att blocka Google: http://news.cnet.com/8301-13772_3-20005622-52.html Jepp… folk är verkligen inte kloka.