- Deciding on your SEO Strategy when Your internal beef is what holds you back
- jag är en planner. alltså bloggar jag.
- Miljontals svenskar kan bli av med SVT-kanaler
- Expressen.se har slagit bloggrekord
- Facebook's Eroding Privacy Policy: A Timeline
- "SR gynnar Facebook och Google"
- Nya partier på Politometern
- Creating inspiring briefs – a note to clients
- Twitterpolitik – negativt eller positivt? | Politik 2.0
- General Election 2010: The best election ad campaigns
- Facebook och Twitter kan aldrig helt ersätta Google
- Facebook Poised to Take Geo-Networking Mainstream
- Blog Love: Social media is not a campaign: It's your customer
- Generöst twittrande från KOM2010
Så oerhört bra. Punkt 4 är bland det bästa enligt mitt förmenande och min roll som planner.
Jo. Historiskt så är det flest planners som tidigt börjat att blogga inom markom
Och härmed är det bevisat att det vi betalar till Radiotjänst är ren och skär skatt.
Grattis Expressen och Emanuel!
En bra genomgång över hur Facebook har utvecklat sin policy för personlig integritet och självklart är det mycket bra att det diskuteras. Det som kritiker inte tar med i beräkningen är att hela nätet utvecklats åt samma håll. Din identitet är idag också en ekonomi: det handlar i vissa fall om att välja att ”sälja” en bit för att få tillgång till något. Det är den väg som Facebook valt – precis som Google. Väljer du bort detta så kan du heller inte betala för din användning av plattformen. Problemet är i grunden det som EFF pekar på: att förändringen skett utan att Facebook fullt ut varit solklara med förändringen. (tipstack @mencak)
Onekligen intressant aspekt. Dags att totalt fimpa reklamförbudet istället är min åsikt.
Bra Martina. Politimetern blir ännu bättre genom att också släppa in ickeanslutna bloggar.
Oh fyfan vad bra! Extremt viktig läsning!
Jag har skrivit en liten text runt Aftonbladets ledarsidas åsikt om att debatten ”twitterifieras”.
I England är allt som vanligt. Utomhuskampanjande.
Jag tror inte heller att klassisk indexerad sökning kommer att försvinna – lika lite som sociala medier kommer att vara en fluga som går över. Det handlar om olika funktionalitet som snarare kommer att växa samman i olika tjänster (se Googles social search och Bings kontextuella sociala gemensamma shopping). Fördelarna kommer ligga i filtrering via sociala kopplingar liksom att relevanta sökträffar blir viktigare och viktigare desto mer nätvana människor blir. Fr a kommer vi också se hur sök kommer att förändras när mobila webben utvecklas.
Det intressanta med geolokaliseringen är inte bara de möjligheter som det ger för marknadsföring och kunskapsöverföring i rätt kontext och relevant situation utan att det visar på hur det digitala och det analoga förs samman – och tekniken skapar fler gränssnitt för möten mellan människor oavsett om det sker på digital eller analog väg.
Inget mer än briljant av Loic. Kampanjer i sociala medier är ungefär som burkchampinjoner.
Vi har nog lite olika måttstock på såväl hur mycket som generöst twittrande är och jag blir fundersam när det här är de enda exemplen som togs upp. Själv föreläste jag samtidigt för Svenska kyrkans unga som vill men onekligen lider av samma undertryckthet av kyrkohierarkin som alla andra.