- Nu landar Ipad i butikerna
- Bloggtidning lanseras i Egypten
- A Social Media Framework
- 10 Signs You're a Social Media Addict
- Social media changing how the military operates
- Business practices with social media's Big Four
- How Social Media Fools People
- Roundup: The First Reviews of Apple’s iPad
- Brännvinsadvokatyr skadar Guldägget.
- How to unleash empowered workers without creating chaos: The HERO Compact
- 1 847 svar på hur Nordiska journalister, kommunikatörer och Pr-konsulter använder Sociala Medier
Det här visar väl att Apple faktiskt gör samma sak som med Ipod och Iphone: förändrar spelreglerna.
Det börjar hända saker överallt.
Enkelt och smart.
flinar Sista är bra jävla rolig faktiskt :)
Om världens kanske mest hemliga organisation och med största hemligheter inom sig kan använda sociala medier: dags för diverse företag som använder säkerhet som argument att lägga ner och komma med i matchen…
Schysst analogi med jakt. Facebook, Linkedin, Twitter och Youtube på enkelt och rakt sätt.
Balanserat men onekligen – trots sitt historiska intresse – en smula missat hur nya kanaler, nya möjligheter utvecklas: just genom att diskuteras på en sorts metanivå. För att lära, för att förstå och kunna implementera.
Men jag är inte förvånad – jag ser ganska många av de tidiga sociala medie-personligheterna nu gå in i en sorts backlash. För självklart – det var inte så enkelt som vi kanske trodde, det är ett mycket mer komplext sätt att marknadsföra än i det gamla – fler parametrar. Själv ser jag det som en utmaning men det kräver också att vi själva tänker på nya sätt, och vågar att utmana våra kunder att tänka nytt även när det gäller budgetar, tid och målsättningar.
Grattis Jobs. Ännu en gång förändras techlandskapet på grund av en stollig idé från Cupertino.
Lorden säger det som kan sägas. Aldrig har väl Guldäggets juryarbete känts underligare.
Bra läsning. Kul sätt att tänka tvärtom.
Äntligen ännu mer siffror på hur sociala medier påverkar och slår igenom. Intressant att det är såna skillnader. Och dperimerande att det inte är fler som insett vartåt det barkar. Udda är att det är så få norska journalister som använder sociala medier då det privata användandet i Norge är högre än det svenska.