- Internet är ett stort hot mot vilda djur
- How Social is ”Too” Social?
- Take the Customer Experience Beyond Branding
- Location Is Being Redefined for the Digital Age
- Ad agency reputation survey reveals ’disconnect’ between advertisers and their clients
- Top Ten Reasons for Not Commenting
- Reading and the Web – Texts Without Context
- Molnig juridik
- Why Fans Are Invaluable When Launching Your Online Service In The Nordics
- How To Engage Your Fans on Facebook
- Tips For Social Media Reference Checking (if you must)
- Veckan som gick – vecka 11
- En dansk undersökning visar att surfande på Facebook på jobbet kostar miljardsummor
- ”Nya försäkringskassan” lanseras i reklam
Ok. Kul rubrik men knappast speciellt sann. Det är inte internet som är problemet (än en gång) utan människor… Internet är en kniv.
The social backlash.
Vi har diskuterat det länge men nu finns också siffrorna hur varumärkestilliten förändras och sjunker. Att jobba med traditionell marknadsföring räcker inte för att skapa engagemang och trohet.
Spännande tänk runt lokalisering.
Lyssna på dina kunder – och det gäller också för reklambyråer. Smart av Saatchi & Saatchi UK.
Ett food of thought.
Förändrar webben vårt sätt att läsa? Kanske eller så handlar det om att kontexten styr vårt användande.
Cloud computing handlar inte bara om teknik utan lika mycket om juridik – eftersom säkerhet och rättighetsfrågor sätts på sin spets.
Bra postning om att utveckla sina relationer till sina ”fans” (även om jag hatar det ordet när det kommer till relationer mellan företag och kund – jag vill inte vara fan och avguda ett företag – jag vill vara en del av processen)
Om enkäter och quiz kan man diskutera men själva grunden: att det handlar om att skapa konversationer är så oerhört rätt.
Jag har lite svårt för åsikten att det skulle vara oetiskt att göra en bakgrundscheck på nätet av personer som söker en tjänst. Enligt vissa undersökningar är det oerhört få HR-avdelningar som väljer att använda Google och andra söktjänster för att göra sig en bild av de sökande.
Samtidigt – om man begär att människor ska vara öppna med sig själva och det som händer så bör man vara öppen själv. Det här är mycket bra tips för hur man både kan utnyttja nätets möjligheter men samtidigt ge de sökande möjlighet att visa vad den vill.
Fullmatat.
Oerhört intressant att ingen ifrågasätter hur undersökningen gjorts. Att rakt av räkna tid och sätta det som direkt korrelation med produktivitet är rätt befängt. Antalet arbetade timmar har väldigt lite med produktivitet.
Men herregud… Det här var riktigt jävla dåligt.. Vad är det med Alliansen och logotyper? :)