- Vad laddar du ditt varumärke med i denna upplevelseekonomi?
- Hjälp människor att umgås!
- ”Förbjud inte Facebook på företagen”
- Nätet döljer inte dina hemligheter
- Sociala medier i en politisk valrörelse.
- Vad är lämplig klädsel för en sosse?
- Corner Office: Guy Kawasaki: I Want 5 Sentences, Not ‘War and Peace’
- Augmented reality: it’s like real life, but better
- ”Låt Alliansen ha sin Animal Planet-logga i fred”
- Twitter, SXSW, and Building a 21st Century Business
- Daring Fireball: Hope You Enjoy the Smell of Napalm in the Morning
- URL Shorteners Slow Down The Web – Especially Facebook’s FB.me
- Meet the Generation That Will Save or Destroy the New York Times
- PEW: 82% Of Users Will Abandon Their Favorite News Site If They Put Up A Paywall
- 5 Emerging Social Media Sites to Watch in 2010
- Ad 2.0 – next wave of advertising: ppt by Seth Goldstein
- iPhonefont
Jag tycker det finns bra mycket mer intressanta händelser i Mindshare 3D: att Apoteket plötsligt finns där är oerhört märkligt och spännande: för Apoteket har under större delen av 2009 haft reklamstopp på grund av avregleringen. Att samtidigt ta plats på listan med de mest lojala kunderna är oerhört spännande. Att Ahlgrens Bilar plötsligt plockar sjätte plats visar på hur ett medvetet arbete med närvaro och upplevelse via interaktion ger ROI.
Amen.
Skönt att säkerhetsföretagen också inser att förbud inte är rätt väg att gå
Allt går att göra men det här känns ändå väldigt stirrigt.
Förlänga och skapa närvaro är viktiga nyckelord.
Dresscode. Johanna Graaf funderar över politisk klädsel. Roligt :)
Mer söndagsläsning: intervju med Guy Kawasaki om ledarskap och framtidens företagsbehov.
Lång söndagsläsning om AR. Spännande är att modebranschen än en gång ligger i fronten för att utnyttja nya mediekanaler.
Jag tenderar att hålla med Pallin. Logotypen är inte fullt så intressant.
Man kan verkligen fundera hur det står till med Umair Haque som i efterhand säger ”jag borde haft koll på twitterflödet från scenen för att kunna förändra min intervju”. Men herregud människa… I övrigt är det en intressant och genomgripande genomgång av hans intervju med Evan Williams aka @ev som är VD på Twitter
Apple fightas på väldigt många flanker just nu. DF gör en rejäl genomgång och onekligen så funderar man över om Jobs verkligen läst sin Sun Tzu.
Fler och fler väljer att även i sina längre texter använda URL-förkortare. Fördelen kan vara att få tag på statistik men rent tidsmässigt är det ett steg tillbaka. Sidorna laddar mycket sämre och att ta en titt på den här undersökningen innebär att någon som jobbat hårt med laddningstider men samtidigt väljer att använda fel url-förkortare har gjort hela sin investering omintet.
Jojo. NYT drivs av en släkt. Gawker har gjort en in depth look och det är rätt deprimerande läsning om man gillar stora gamla mediehus…
Onekligen ett grymt och jobbigt bevis på den gordiska knuten: ingen vill betala för sina nyheter och samtidigt klickar ingen på reklamen…
De flesta som läser mina länkkommentarer har nog rätt mycket koll på de här men Groupon och Loopt är inte så omtalade ens bland oss early adopters. Det som vi onekligen kan säga är att 2010 blir geolokaliseringens år och utmaningen ligger i att än mer balansera möjligheter att marknadsföra och att inte trampa in på personlig integritet.
Oerhört bra genomgång av de utmaningar som även reklam/köpt media står inför.
Nördigt (via @simplygreat)