- DDB värvar planner-duo
- Martin Aagård sågar läsplattan – en produkt som bara bokbranschen vill ha:
- Prime gjorde världens bästa Audi-reklam – Dagens Media
- Planlösning för varumärkets digitala sfär
- Hur reagerar du?
- Sociala medier och politik. Valrörelsen 2010. Del 11
Tung duo. Grattis DDB.
Aagård strimlar de tidiga läsplattorna. Och han har så rätt: att ta mer för en bok som inte kräver vare sig papper eller dyr logistik är idiotiskt. Men det blir väl som för musikbranschen: nån annan kommer se till att saker blir som det ska.
Grattis.
Björn är så bra på att göra bilder över saker och ting.
Magnus Bråth skriver om hur bloggandet snabbat upp debatten men också höjt tonläget eftersom det blivit enklare att skriva, kommentera och därför lättare att skriva något argt. Jag håller med självklart – dels av egen erfarenhet att faktiskt skriva först och tänka sen, men också eftersom jag diskuterat det här mycket länge. Men uttrycket ”näthat” känns fortfarande rätt trist och dumt – det är inget speciellt hat, kanske inte ens hat alls och varför det skulle vara specifikt för nätet är märkligt.
@britstakston borrar vidare i politik och sociala medier. Själv tycker jag det är symptomatiskt att traditionella medier väljer att driva tesen att sociala medier kommer att utnyttjas främst för negative campaigning.