Studio Total skrattar hela vägen till banken efter alla mer eller mindre märkliga stunts de gjort under senaste halvåret. Arvikafestivalens ”orgasmfilm” har fått uppmärksamhet i hela världen. Det är bra reklam. Om man lyckas skapa uppmärksamhet och konvertera det till sälj så är det en succé.
Men kom inte dragande med att det skulle vara någon unik idé. Att det är på riktigt – vem bryr sig? Det är inte första gången det görs. För börjar man gräva lite så kan vi via Adlands fantastiska reklamarkiv hitta reklam som använt samma idé förut. Liksom att Beautiful Agony är en sorts konstinstallation, ett användargenererat erotiskt konstverk som pågår och gjort det sedan 2004.
Och sen det här med sanningen. Jag tycker nog att det finns gränser för hur mycket man kan slira på densamma. Särskilt när det gäller att utnyttja sociala medier och köra under radarn. Att säga att kanalerna nekat till filmerna, man uttalar att man ska gå regionalt – och sedan förklarar TV4 att de inte fått frågan är ett smärre misstag…
Uppdatering: Som sagt… nytt är det inte. Nyskapande? Yeah right…