- The digital Cold War: Information is the new electoral ballot
- 77% of domain registrations stuffed with rubbish
- 89% of Journalists Source Stories From Social Media, Yet Only 15% Admit Its Importance
- Facebook Users Average 7 hrs a Month in January as Digital Universe Expands
- Study: Ages of social network users
- Google Blurs The Line Between Paid & Unpaid Results Again
- Google: “With Buzz We Failed To Appreciate That Users Have Differing Privacy Expectations”
- Why Social Media Means Big Opportunities for Women
- How the Fashion Industry is Embracing Social Media
- Sociala medier och politik. Valrörelsen 2010. Del 9.
- MediaPost Publications Facebook Moves Towards World — Not Just Social Networking — Domination
- Confirmed: Google Reader is Going Real Time (Updated)
- Facebook Drives 44 Percent Of Social Sharing On The Web
- Young voters the most sceptical about social media
Mycket tänkvärt om hur framtiden kommer vara ett krig inte om information utan om kontroll av sociala plattformar.
95% av all epost är spam, 77% av domänerna är spam? Internet är en sopstation?
Journalister använder sociala medier men anser inte de är viktiga? Go figure that…
Att titta på tid som används på olika sajter är matnyttigt när det kommer till förståelse och medieval. Sju timmar för Facebook – aol., Yahoo! och Google kommer upp i något mer än två timmar per månad.
Ah… den här studien ska studeras ingående…
Jag är inte säker på att folk blir lurade av att Google blandar in sponsrade länkar i sökningarna för 7-pack – deras lokala betasökning. Men det visar ändå att det är en förändring på gång hur företagen ser på reklam: ett hårdare och mindre ”gott” sätt.
Google har onekligen fått en del att tänka på i samband med deras release av Buzz. Det som kan oroa mig är att det internt inte finns insikten om nätintegritet och den stora fråga det faktiskt är (även om jag håller med Greg Sterling om att jag är mindre oroad för Google än för en stat när det gäller integriteten).
Ett av mina projekt här i Dalarna handlar om kvinnligt entreprenörskap där jag dels ska vara med och prata sociala medier och marknadsföring. Det här är en mycket intressant översikt över varför sociala medier faktiskt förändrar maktbalansen mellan könen. En del kommer säkert tjoa ”biologism” eller nåt liknande men jag tycker det här är en viktig parameter.
I Sverige känns många modeföretag som föregångare när det gäller att förstå sociala media även om man inte fullt ut implementerat en egen närvaro över allt. Intressant postning.
@britstakston fortsätter serien om politik och sociala medier. Själv menar jag att undersökningen snarare kritiserar sättet som politiker nyttjar sociala medier – inte att använda mediet (se min kommentar här
Mer om hur Facebook äter upp Googles försprång på många sätt.
Installera pluginen ni som kör WordPress. Reader blir realtid och pubsubhubbub (eller är det pubhubsubbub :)) kommer stort.
Siffrorna talar för sig själva.
Den här undersökningen kommer säkert utnyttjas av nya medier-skeptiker men då måste man titta på vad det egentligen handlar om. Unga väljare är inte skeptiska till att man kan använda sociala medier i politiska kampanjer: rubriken är helt åt helvete fel. De är däremot skeptiska till hur sociala medier används av politikerna: att man kunde göra samma sak i gamla medier. Det är en viktig distinktion och ger helt olika implikationer för hur man ska välja att utnyttja de nya medierna i valet 2010.